جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام هاشمیان - جامعة‌الزهرا

مدير جامعه الزهرا(س) گفت: امروز جوانان و خصوصا قشر بانوان در معرض تهديدهای دشمنان قرار دارند و جامعه الزهرا(س) بايد برنامه هايی را برای مقابله با آسيب پذيری در حوزه بانوان ارائه كند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمين سيد سجاد هاشميان در نخستين جلسه شوراي اداري جامعه الزهرا(س) در سال ۹۵ ضمن تبريك سال نو و ايام ولادت حضرت صديقه طاهره (سلام الله عليها) و امام خميني(رحمت الله عليها) بيان كرد: وظيفه خودم مي دانم از تلاش هاي مستمر و خالصانه تمامي همكاران و اساتيد جامعه الزهرا(س) در سال ۹۴ سپاسگزاری كنم.

وي همچنين بر جايگاه ويژه جامعه الزهرا(س) در تربيت دينی و فرهنگی بانوان اشاره كرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در پيام نوروزی خود به نكات بسيار مهمی اشاره فرمودند كه بايد سرلوحه برنامه هايمان قرارگيرد.

مدير جامعه الزهرا(س) همچنين با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص ضرورت خروج از آسيب پذيري در مقابل تهديدهاي دشمنان، بيان كرد: خروج از آسيب پذيری گاهي در حوزه مسائل فرهنگي و اجتماعي است كه در اين حوزه مهم ما بايد ايفای نقش كنيم.

حجت الاسلام والمسلمين هاشميان تصريح كرد: امروز جوانان و خصوصا قشر بانوان در معرض تهديدهای دشمنان قرار دارند و جامعه الزهرا(س) بايد برنامه هايی را برای مقابله با آسيب پذيری در حوزه بانوان ارائه كند.

وی در ادامه با اشاره به دعای ورود به سال جديد آن را توحيد محض خواند و بيان كرد: اگر باور كنيم كه مقلب القلوب والابصار و محول الحول و الاحوال خداوند است همانگونه كه پذيرفته ايم مدبراليل و انهار خدا است و ديگران هيچ نقشي در تدبر شب و روز ندارند، آنگاه به توحيد رسيده ايم و با آرامش، امور خود را به خدا وامي سپاريم.

استاد حوزه اضافه كرد: مهمترين بخش وجود انسان قلب او است، قلب به معناي روح و جان، قلبي كه گاهي قاسيه (قلوبهم قاسيه)، گاهي مريض(في قلوبهم مرض) و گاهي نفهم است و اين قلب اگر به نقطه تسليم نرسد و سالم نشود نفعي نخواهد داشت.

مدير جامعه الزهرا(س) اضافه كرد: سلامت قلب در تسليم اوست و قلبي كه تسليم درگاه حق شده باشد به فكر ديگران و حلال مشكلات است، خوف، رجا و يقين به لقاء دارد.

وي ادامه داد: قبل از هر چيز بايد به فكر تغيير و دگرگوني در خودمان باشيم و خداوند ياريمان مي كند و سو حال ما را به حسن حال و با فضل و عنايتش به احسن الحال مبدل مي فرمايد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان تصريح كرد: كاري كه خواهران و برادران ما در جامعه الزهرا(س) انجام مي دهند از جهاتي بي نظير و منحصر به فرد است و من مي بينم بسياري از همكاران ما در سخترين شرايط با توجه، توكل و خلوص نيت فعاليت هاي جهادي انجام مي دهند.

وی بيان كرد: ما هيچ كاري مهم تر از تربيت طلبه نداريم و همه همت و تلاشمان بايد به تربيت صحيح طلاب معطوف گردد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha