جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ درباره عظمت این امام همین اندازه بس که پیامبر(ص) درباره ایشان فرمود، امام حسین(ع) دو ویژگی داشت که شاخص در خود او بود یکی سخاوت و دیگری شجاعت .

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم روز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار که در حسینیه امام خمینی در قم برگزار شد به عظمت و بزرگی امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: درباره عظمت این امام همین اندازه بس که پیامبر(ص) درباره فرمودند امام حسین(ع) دو ویژگی داشت که شاخص در خود او بود یکی سخاوت و دیگری شجاعت است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: همه ائمه ویژگیهای داشتند که مختص به خود آنها بود امام صادق(ع)، ویژگی علمیت را داشت، امام موسی کاظم شاخصه کظم غیض داشت، امام حسین(ع) هم شجاعت و سخاوت را داشت.

حجت الاسلام  والمسلمین رفیعی بیان کرد: هر کسی در خانه امام می آمد دست خالی بر نمی گشت، آن قدر به فقرا بخشش کرده بود که در اثر این بخشش به مردم بدهکار شد و امام سجاد(ع) بعد از شهادت ایشان دِین مردم را با فروختن اموال پدرش به طلبکاران داد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: امام از هر لحاظ منشأ خیر و برکت بود و به مردم توصیه می کرد که فقرا برای کمک گرفتن دست خود را پیش کسی دراز نکنند بلکه مشکلات خود را در نامه ای بنویسند تا از این طریق  آبروی خود را حفظ کرده باشند.

وی گفت:  امام درادامه فرمودند: نباید برای کمک گرفتن پیش هر کسی رفت و خواهش کرد بلکه باید ازکسی درخواست نمود که جوانمرد و دارای اصل و ریشه باشد.  

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بابیان اینکه در جامعه باید برای رفع نیاز مردم  اهتمام جدی شودتاکید کرد: باید کاری کرد که برطرف کردن مشکلات نیازمندان تبدیل به فرهنگ شود.

 عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: شجاعت امام(ع) بی نظیربود و نمونه کامل آن در کربلا به نمایش در آمده و موجب حیرت دشمنان شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha