جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نیازمندان

حوزه/ رئیس اداره شبکه های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت:خدمت به محرومان ونیازمندان که امام راحل عظیم الشان آنها را ولی نعمتان جامعه نامیده اند بخشی از مبانی تبلیغ دینی است.

حجت الاسلام عبدالله تقی زاده، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در نیمه ماه مبارک رمضان سال 92 اقدام به ایجاد و راه اندازی طرحی به نام مراکر نیکوکاری کردکه در حال حاضر در کل کشور 940 مرکز وجود دارد وسهم استان فارس 61 و شهرستان شیراز 14 مرکز نیکوکاری است که به نیازمندان خدمات ارائه می کنند.

وی هدف از راه اندازی مراکز نیکوکاری که بیشتر آنها در مساجد قرار دارند، شناسایی نیازمندان واقعی و نیکوکارانی که می خواهند به آن نیازمندان کمک کنند بیان کرد و افزود:این مراکز به صورت هئیت امنایی اداره می شوند که اعضای آن از معتمدین محل و حوزه جغرافیایی مراکز و همچنین امامان جماعت مساجد و ائمه جمعه شهرستان ها می باشند.

رئیس اداره شبکه های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، با معرفی همه افراد جامعه به عنوان نیکوکار خاطرنشان کرد:نیکوکاربودن تنها مختص به کمک های نقدی یا غیرنقدی و کالایی نیست بلکه همه افراد جامعه با توجه به توانمندی که دارند می توانند به نیازمندان  محله و منطقه خود کمک کنند ونیکوکار باشند.

حجت الاسلام تقی زاده به نحوه شناسایی نیازمندان  و حفظ عزت نفس و کرامت انسانی آنان اشاره کرد و گفت: نیازمندان به وسیله معتمدین و شورای هر محله و منطقه  شناسایی می شوند ، نیازهای آنان مورد بررسی قرار می گیرد سپس آن نیازها توسط نیکوکارن برطرف می شود که در واقع نیازها و مشکلات مردم توسط خود مردم برطرف می شود.

وی در پایان سخنانش با یبان این که در قرآن کریم و احادیث پیامبر و ائمه معصومین تاکید زیادی بر انفاق،نیکوکاری و ایثار شده است،  یادآورشد:  هم اکنون 124 هزار و 761 نیکوکار از طریق مراکز نیکوکاری استان فارس به 312  هزار و 947 نیازمند کمک کرده اند که کمک های نقدی و غیر نقدی این نیکوکاران 20میلیارد تومان بوده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha