شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در روایات زیادی دیده شده که اهل بیت(ع) برای کمک به مردم طواف و اعتکاف خود را رها کرده و به کمک افراد نیازمند رسیده اند، لذا ما محدویتی برای کمک به نیازمندان نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشور و نماینده ولی فقیه در این جمعیت که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، به تشریح اهمیت خدمت و فعالیت برای امدادرسانی به مردم پرداختند.

معظم له با اشاره به خدمات زیاد جمعیت هلال احمر گفتند: هلال احمر جمعیتی خدمتگزار و مطلوب برای جامعه است و در مشکلات قدم به میدان گذاشته و به داد آسیب دیدگان می رسند.

ایشان با اشاره به سابقه تشکیل جمعیت هلال احمر افزودند: باید توجه داشت که هلال احمر مانند صلیب سرخ ابداع غربی هاست، چرا که غربی ها برای اینکه کمک های مردمی را داشته باشند صلیب سرخ را تاسیس کردند و ما نیز چون صلیب نداشتیم هلال احمر را تاسیس کردیم.

معظم له با اشاره به آموزه های اسلام در باب ضرورت کمک رسانی و امداد همگانی به نیازمندان گفتند: باید توجه داشت وجود سازمانی منظم و تعلیم دیده برای حوادث مختلف لازم است؛ اما در اسلام همه به یک معنا، هلال احمر هستند و در قبال کمک به آسیب دیدگان و نیازمندان مسئول هستند.

ایشان با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در کمک رسانی به مردم و حل مشکلات آنان با ذکر روایتی از امام صادق(ع) گفتند: در روایات زیادی دیده شده که اهل بیت(ع) برای کمک به مردم طواف و اعتکاف خود را رها کرده و به کمک افراد نیازمند رسیده اند، لذا ما محدویتی برای کمک به نیازمندان نداریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان ساختند: خدمات هلال احمر یک نوع عبادت است و هم دولت باید بودجه بیشتری در اختیار این جمعیت بگذارد و هم مردم اهمیت بیشتری به این مقوله بدهند.

ایشان در توصیه ای به جمعیت هلال احمر گفتند: هلال احمر باید ضرورت وجود خویش را در مقام عمل ثابت کند و اگر مردم به چشم خود ببیند که هلال احمر در حوادث و مشکلات حضور پر رنگی دارد و سریع تر از همه به مشکلات آنان رسیدگی می کند، اعتماد بیشتری به این جمعیت می کنند و این خود نوعی تبلیغ موثر برای جلب توجه مردم به این جمعیت خواهد بود.

ایشان در پایان با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی مفید برای مردم گفتند: کارهایی را که انجام می دهید به صورت واقعی و شفاف برای مردم بیان کنید و با کمک رسانه ها مردم را در جریان فعالیت های خودتان قرار دهید تا مردم به خوبی ضرورت وجود این جمعیت را حس کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی رسولی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    فقراومحرومین خط قرمز خداهستند ودلسوزی وکمک توام بااحترام شخصیتی انان زمینه ساز قرب الهی است (وای برحال کنز اندوزان ثروت که فقرارا تحقیر می کنند عذاب سختی درپیش دارند)وکسانی که این خط قرمزرانادیده بگیرند وتحقیرکنند باخدااعلام جنگ کرده اند بدابرحالشان ازعذابی که درپیش دارند