جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 379311
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کتاب مکارم ولایت

حوزه/ چاپ نخست کتاب "مکارم ولایت" شامل «رهنمودهای اخلاقی و تربیتی رهبر معظم انقلاب» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام احسان طریق الاسلامی ، گردآورنده کتاب مکارم ولایت، با بیان این مطلب اظهار داشت: انســان در زندگــی فردی و اجتمــاعی خود، همواره نیـــازمند آمـــوزه ها و راهکـــارهای اخلاقی و تربیتی است تا با تخلّق به آداب و اخلاق الهی و عملـی کردن آن در زنــدگی، زمینه نیــل به کمالات انسانی و سعــادت دنیــوی و اُخــروی را فــراهم آورد؛ چرا که راه فلاح و رستگاری در تهذیب و خودسازی ست.

وی افزود: بر این اساس، ترویج توصیه هـــا و رهنمودهــای تربیتی بزرگــان و اســــاتید اخلاقی، یکــی از بهترین راههای تربیت نفوس مستعدّه و تعالی اخلاقی فردی و اجتماعیِ تمام اقشار جامعه، بخصوص جوانان خواهد بود.

حجت الاسلام طریق الاسلامی تصریح کرد: در این راستــا، مـــؤسّسه طــراوت معرفت با همکاری زیــرمجموعه خود انتشــارات مؤسّسه فرهنگی هنری طریق معرفت ثقلین، و هم چنین حمایت معنوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه  ،اقدام به چاپ کتاب مکارم ولایت (رهنمودهای اخلاقی تربیتی رهبر معظّم انقلاب اسلامی) نمود.

وی با بیان این مطلب که این اثر در 696 صفحه به زیور چاپ آراسته شده است، بیان داشت: این اثر ارزشمند ، منتخب توصیه ها و رهنمودهای اخلاقی رهبر معظم انقلاب در سال های متمادی می باشد که  شامل800  نکته  در 58 موضوع اخلاقی تربیتی می باشد .

گردآورنده کتاب مکارم ولایت افزود: این اثر در سه فصل ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با خود، ارتباط انسان با دیگران  دسته‌بندی و تدوین شده است.

وی ادامه داد: آنچه این اثر ارزشمند را متمایز نموده، سلوک عملی و مخلصانه  معظم له بوده که موجب شده ، توصیه ها و سفارشات ایشان به دل و جان نشسته و موجبات بیداری دل و اصلاح الگوهای فکری و رفتاری را در خوانندگان محترم فراهم آورد .

حجت الاسلام طریق الاسلامی، ارائه پاورقی‌های دقیق، جهت ترجمه آیات و روایات و منابع آنها، ارائه فهرست آیات، فهرست روایات،  فهرست اشعار، فهرست کلیدواژه و منابع و مآخذ را از جمله دیگر ویژگی های این کتاب عنوان کرد .

وی در پایان خاطرنشان کرد : امید است تـــرویج و گسترش این آموزه هــای اخلاقی، تربیتی - که منطبق بــا فطــرتِ پاک انســانی و مــورد قبول همگــان می باشد –امکان انتقال پیام نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران را برای تمام جهانیان و انسان های پاک سرشت و جویای معرفت و معنویت محقّق سازد.

گفتنی است: این اثر ارزشمند در غرفه انتشارات انقلاب اسلامی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب  ارائه شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha