جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفعلی

حوزه/ تولیت مدرسه بیت المهدی(عج) شیراز گفت: کمک کردن به نیازمندان جامعه و گرفتن دست فقیران در ایامی که همه مردم مشغول به تغییرات در زندگی خود به مناسبت ایام نوروز هستند، موجب از بین رفتن فاصله طبقاتی و روی آوردن خیر و برکت در زندگی ها می گردد

حجت الاسلام  محمد صادق یوسفعلی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز، با تبریک ایام نوروز  بر دستگیری از مستمندان و نیازمندان و تقسیم شادی با آنان تاکید و اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهایی که در زندگی هر مومنی قابل اهمیت می باشد، مسئله ی مهم برآوردن حاجات مؤمنین و گره گشایی از زندگی آنهاست. اهمیّت این موضوع در حدّی است که پی بردن به آن از حد ظرفیت عقل آدمی خارج است.

وی افزود: کمک کردن به نیازمندان جامعه و گرفتن دست فقیران در ایامی که همه مردم مشغول به تغییرات در زندگی خود به مناسبت ایام نوروز هستند، موجب از بین رفتن فاصله طبقاتی و روی آوردن خیر و برکت در زندگی و زیاد شدن روزی می شود، بنابراین خیلی زیبا است که ما مؤمنین و شیعیانی که پیرو مولا و مقتدایمان امیرالمومنین(ع) می باشیم از غافله خیر عقب نمانده و در این معامله سودمند سهیم باشیم.

مسئول مدرسه علمیه بیت المهدی(عج) شیراز، با اشاره به روایات و احادیث اظهار داشت: حضرت علی(ع) پیرامون دستگیری از مستمندان و برآورده کردن حاجات آنان می فرماید که برای رفع نیاز حاجتمندان باید عجله و شتاب کرد.

وی اضافه کرد: در همه ادیان ما به کمک کردن و دستگیری از نیازمنئان سفارش شده است، لذا امروزه همگی باید به این امر مهم توجه خاصی داشته باشم تا دیگر هیچ فقیری احساس حقارت نکند، هیچ خانواده بی سرپرستی دچار مشکل و آوارگی نشود.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی، خطاب به افراد کم در آمد جامعه گفت: در زمانی که دست انسان تنگ می شود باید صبر و بردباری را در کار خود سرلوحه قرار دهد و یا با بالا بردن معرفت و شناخت کافی به توحید و عدل خداوند می تواند این گله کردن و نگرانی را از دل خود بیرون نماید و يا اگر معرفت آنها به اين حد نرسيده باشد، لااقل مى‌دانند شكايت از خدا شايسته مؤمن نيست.

وی در پایان گفت: با شرکت مردم در جشن های کمک به نیازمندان و تقسیم کردن شادی خودشان با هم نوعان خود در جامعه، قطعا روحیه انفاق و نوع دوستی را در جامعه گسترش پیدا می کند و می شود با فقر مبارزه جدی کرد. حضور مردم در چنین برنامه هایی برای اهداء بخشی از دارایی خود بیانگر همت اجتماعی و وجدانی ملت ایرام به جهت شاد کردن قلب خانواده های بی بضاعت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha