جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار لاریجانی با مراجع و علما

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی طی سفر یک روزه خود به قم با برخی مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی روز گذشته (پنجشنبه 19 فروردین) در سفر یک روزه به  استان قم با آیات عظام تقلید وحید خراسانی،  موسوی اردبیلی،  سبحانی و نوری همدانی دیدار گفت وگو کرد.

دیدار دکتر لاریجانی با آیت الله العظمی وحید خراسانی

دکتر علی لاریجانی در سفر به استان قم و در دیدار با آیت العظمی وحید خراسانی گزارشی از عملکرد قوه مقننه به ایشان ارائه کرد.

گفتنی است در این دیدار آیت الله العظمی وحید خراسانی ضمن دعای خیر و آرزوی موفقیت برای دکتر لاریجانی، به وی توصیه کردند که رسیدگی به مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم باید از اولویت‌های کاری مسئولان باشد.

دیدار دکتر لاریجانی با آیت الله العظمی موسوی اردبیلی

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین دردیدار با آیت الله  العظمی موسوی اردبیلی با ارائه گزارشی از عملکرد قوه مقننه به ایشان گفت: کمیته‌ای در مجلس مامور شده که وضعیت سیستم بانکی را مجددا بررسی کند و در این رابطه فعالیت‌هایی انجام داده است.

وی افزود: طرحی در رابطه با بررسی مجدد سیستم بانکی در مجلس آماده شده که در رابطه با مشکل ربوی بودن مطرح است تا بتواند این مشکل را حل کند.

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در این دیدار برای رئیس مجلس آرزوی موفقیت داشتند.

گفتنی است دکتر لاریجانی نسخه‌ای از فعالیت‌های کمیته مجلس در خصوص بررسی مجدد عملکرد سیستم بانکی به آیت الله العظمی موسوی اردبیلی تقدیم کرد.

دکتر لاریجانی در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی: آماده سازی طرحی درمجلس در زمینه بانکداری بدون ربا

براساس این گزارش آیت الله العظمی نوری همدانی با تبریک سال جدید و سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: از بیان گزارشات شما در خصوص مسائل کشور تشکر می‌کنم.

آیت الله العظمی نوری همدانی:

آمریکایی ها به دنبال ایجاد مشکل و تفرقه بین مسلمانان هستند

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مسائل بین الملل گفتند: دشمنان اسلام سال به سال مجهزتر می‌شوند و در رابطه با جریانات سوریه و مسائل منطقه نباید به حرف‌های آمریکایی‌ها اعتماد کرد به دلیل اینکه آمریکایی‌ها متناقض حرف می‌زنند و شان آن‌ها ایجاد مشکل و تفرقه بین مسلمانان است که باید در این زمینه بیدار بود.

معظم له افزودند: وجهه ایران در عرصه بین الملل بسیار بالا است.

ایشان در خصوص مسائل بانکی گفتند: باید رفع مشکلات بانکی به لحاظ زمانی طولانی نشود و در خصوص جریمه‌های تاخیر باید از راهکارهایی مانند رهن و اخذ ضمانت معتبر استفاده شود و موضوع اخذ جریمه دیرکرد بانکی رفع شود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار دکتر لاریجانی با تبریک سال جدید به آیت الله العظمی نوری همدانی گزارشی از عملکرد قوه مقننه ارائه داد و گفت: با توجه به اینکه یک سالی است در مجلس در خصوص طرح بانکداری بدون ربا کارهایی صورت گرفته و طرحی آماده شده، نسخه‌ای از این گزارش را همراه با نامه‌ای تقدیم شما می‌کنم تا مطالعه بفرمایید البته این طرح هنوز به تصویب نرسیده و باید بیشتر روی آن کار شود.

دکتر لاریجانی افزود: در حوزه مسائل منطقه‌ای وضعیت بهتر شده و پیشرفت‌هایی در مسائل سوریه حاصل شده و تروریست‌ها تا حد زیادی کنار زده شده‌اند و در حلب سوریه پیشرفت‌ها خوب بوده است.

وی افزود: در حال حاضر مذاکراتی در رابطه با مسائل مذکور در جریان است و تصور من این است که بحث‌های سیاسی برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای در کشورهایی مانند سوریه و بحرین امسال جدی‌تر می‌شود و باید در این زمینه از دیپلماسی فعال‌تری برخوردار باشیم تا ان‌شاءالله مشکلات منطقه برطرف شود.

رئیس نهاد قانونگذاری در خصوص موضوعات اقتصادی گفت: بعد از بحث‌های هسته ای فروش نفت پیشرفت داشته و در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار بشکه نفت به فروش می‌رسد و در مجموع دو میلیون و300 هزار بشکه معیانات گازی و نفت صادر می شود.

دکتر لاریجانی افزود: فضای سیاسی کشور باید به نحوی باشد که سرمایه‌گذاران امیدوارکننده کار کنند، البته هنوز فضای رکود وجود دارد و باید با ایجاد ثبات بیشتر سرمایه‌گذاری شود البته مشکلاتی در اجرای توافق هسته‌ای است که باید رفع شود.

برای تقویت بنیه دفاعی در لایحه 95، بودجه نسبتا قابل توجهی اختصاص داده شده است

وی گفت: با توجه به تاخیر در ارائه بودجه از یکشنبه هفته آینده بودجه در مجلس بررسی می‌شود و در بودجه تلاش شده تا در اعتبارات بخش های فرهنگی و دینی تقویتی حاصل شود و همچنین از بخش بهداشت و درمان پشتیبانی و در تولید و صادرات رونق ایجاد شود و از صادرکنندگان حمایت شود.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر به موضوع آب توجه شده و با توجه به اجازه مقام معظم رهبری 500 میلیون دلار برای رفع مشکل در زمینه کمبود آب به روستاها اختصاص خواهد شد تا صرف لوله‌کشی آب شود. البته برای تقویت بنیه دفاعی نیز بودجه نسبتا قابل توجهی اختصاص داده شده و تغییرات در بودجه متناسب با شرایط دیده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص برنامه ششم توسعه مواد تکراری جدا شده و تا پایان فعالیت این مجلس ان‌شاءالله کارها در این خصوص به پایان می‌رسد البته خود برنامه ششم دارای مشکلاتی است که امیدوارم رفع شود و اگر در پایان این دوره موضوع حل نشود در دوره فعالیت مجلس دهم پیگیری و انجام خواهد شد.

آیت الله العظمی سبحانی خطاب به رئیس مجلس

 دکتر لاریجانی با رعایت بی طرفی و با هدف مجلس را اداره می کند

در ادامه دکتر لاریجانی در سفر به استان قم و در دیدار با آیت الله العظمی جعفر سبحانی گزارشی از عملکرد قوه مقننه به ایشان ارائه داد.

در این دیدار آیت الله العظمی سبحانی خطاب به دکتر لاریجانی گفت: الحمدالله اداره شما نسبت به مجلس مورد رضایت است و شکرخدا که با رعایت بی‌طرفی و با هدف مجلس را اداره می‌کنید و ان‌شاءالله اداره خواهید کرد.

ایشان افزودند: ان‌شاءالله ایده شما در بخش تولید عملی شود، در هر کشوری که کار ارزش شود آن کشور پیشرفت می‌کند.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر با  صادقی استاندار قم و معاونان استاندار نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار استاندار قم ضمن تبریک سال نو به رئیس مجلس و ارائه گزارش از عملکرد استانداری برنامه‌های کاری استانداری را در سال جدید تشریح کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha