پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت:تکیه بر مصرف تولیدات داخلی راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا مبلغی در گفتگو با خبرگزاری حوزه در خرم آباد با بیان اینکه در چند سال اخیر در نامگذاری شعار سال از طرف مقام معظم رهبری توجه به بهبود اقتصاد کشور و مردم در فرامین معظم له قرار گرفته است اظهارداشت:برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید اقدام و عمل توام با هم صورت گیرد تا خروجی آن به تحقق شعار سال منجر گردد.

وی با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تکیه بر توانمندی های داخلی و داشته های مردم و ظرفیت های داخلی کشور در ابعاد گوناگون است افزود:استکبار جهانی بار دیگر با عمل نکردن به وعده های خود نشان داد که هرگز قابل اعتماد نیست، بلکه باید به کمک مسئولان و مردم ،اقتصاد کشور را بر روی چرخ تولید داخل نگه داشت و روز به روز به سمت پیشرفت و خودکفایی حرکت نمود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه اصل و اساس توسعه و پیشرفت کشور  و هدایت گری اقتصاد مقاومتی، بر عهده مسئولان است خاطر نشان کرد:مردم نیز روی دیگر سکه برای پیشرفت و توسعه کشور هستند و باید به گسترش ابعاد اقتصاد مقاومتی کمک نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی گسترش و نهادینه کردن فرهنگ مصرف و استفاده از تولیدات داخلی را از جمله اقدامات موثر در تحقق شعار سال برشمرد و یادآور شد:تقویت نهادهای اقتصادی داخلی و جلوگیری از واردات بی رویه و غیر ضروری کالاها نیز از دیگر راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی درمرحله اقدام و عمل است.

وی با اشاره به اینکه برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم جدی از طرف مسئولان و مردم هستیم افزود:خروجی برنامه های مدون در این حوزه، باید به صورت عملی و عینی در زندگی مردم و اقتصاد کشور نمود پیدا کند تا هر روز به تحقق شعار سال نزدیکتر شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha