جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید صدر

حوزه/ اولین نشست از برنامه‌های ایام سالگرد شهادت شهید صدر، با سخنرانی آیت‌الله محمدعلی تسخیری و دکتر ژولیان پلیسیه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، ویژه برنامه‌های ایام سالگرد شهادت شهید صدر، که از ۱۹ فروردین در دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام ) آغاز شده، بعد از ظهر امروز با دو سخنرانی ادامه خواهد داشت. آیت‌الله محمدعلی تسخیری از شاگردان قدیمی شهید صدر و منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، سخنران اول نشست عصر امروز 21 فروردین است که با موضوع «شهید صدر و مقاصد شرعی در حوزه اقتصاد اسلامی» سخنرانی می کند.

آیت‌الله تسخیری، متولد نجف است و در همان شهر به تحصیلات دانشگاهی و حوزوی پرداخته است. او از شاگردان نزدیک شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر است که پس از رانده شدن از عراق به همراه دیگر طلاب ایرانی‌الأصل به ایران آمد و در قم مستقر شد.  او در سال های 1369تا 1375 مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور فرهنگی جهان اسلام،  بود که در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال 1394 منتخب مردم تهران در این مجلس شد.

سخنران دوم این نشست، دکتر ژولیان پلیسیه، اقتصاددان فرانسوی است که با موضوع «شهید صدر و صدور تفکر شیعه به جهان معاصر» در این نشست سخن می گوید.

دکتر ژولیان پلیسیه، (یاسین علی) از اهالی کشور فرانسه است که در 19 سالگی به دین اسلام گرویده؛ او در زمینه اقتصاد، مدیریت مالی، حقوق بین‌الملل و نفت تحصیل‌کرده و درحال حاضر در دانشگاه تهران، اقتصاد فرانسه تدریس می‌کند. وی در پایان‌نامه دکترای خود به‌طور ویژه به اندیشه‌های اقتصادی شهید صدر پرداخته است.

نشست اول ویژه برنامه‌های ایام سالگرد شهادت شهید صدر، امروز، ٢١ فروردین از ساعت ١٨ در سالن شهید صدر دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) واقع در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، برگزار می شود.

هفته بزرگداشت شهید صدر، با همکاری پژوهشگاه تخصصی شهید صدر و دانشگاه امام صادق علیه‌السلام از پنجشنبه ١٩ فروردین آغاز شده و تا ۲۴ فروردین ادامه خواهد داشت و در این نشست، اساتیدی چون آیت‌الله محمد علی تسخیری و آیت‌الله محسن اراکی، استاد حسن رحیم‌پور ازغدی و دکتر ژولیان پلیسیه به سخنرانی و بررسی ابعاد مختلف اندیشه و سیره شهید محمدباقر صدر می‌پردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha