چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام علی محمدی ، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه جویبار

حوزه/ طلاب به عنوان نخبگان جامعه باید با عمل و اقدام خود افکار جامعه را در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری سوق دهند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام علی محمدی ، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه جویبار در نشست بصیرتی مدرسه الزهرا(س) جویبار با موضوع "  تحلیل و بررسی نامگذاری سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری "  برگزار شد بیان کرد : مقام معظم رهبری با داریت و هوشیاری هر سال مباحثی را در محوریت پیام نوروزی شان قرار می دهند که امسال را نیز با توجه به اولویت مسائل اقتصادی به این امر توجه خاصی نشان دادند.

وی  با بیان این که نخبگان جامعه همواره مورد خطاب مقام معظم رهبری هستند و در واقع رابط بین ایشان و افکار عمومی می باشند گفت : مبلغین و طلاب  که جزء نخبگان جامعه هستند باید با عمل و اقدام خود افکار جامعه را به مسیر صحیح و مطلوب رهبری سوق دهند .

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه جویبار تاکید کرد:  با توجه به اهمیت مسائل فرهنگی باید دغدغه های دینی و اعتقادی جامعه توسط طلاب بیشتر مورد توجه قرار گیرد

وی افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری بر مساله اقتصاد مقاومتی نشانگر این مسله است که دین و فرهنگ جامعه با ضعف مسائل اقتصادی ضربه خواهد خورد .

حجت الاسلام علی محمدی با اشاره به بسیج عمومی مردم در ایام جنگ ( 8 سال دفاع مقدس ) که همه مردم به هر نحوی خدمت می کردند تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر در عرصه اقتصادی ، با توجه به هجمه های داخلی و خارجی، احساس وظیفه، صرفه جویی و رعایت اقتصاد مقاومتی در زندگی عموم مردم نهادینه نشده است،البتهباید از راس که مسئولین هستند آغاز شود و به کف جامعه برسد.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی که در واقع مقاوم سازی اقتصاد جامعه می باشد گفت : اگر اقتصاد جامعه بر پایه استقامت باشد، آسیب پذیری اقتصاد به صفر می رسد و اینکه امسال عنوان " اقدام و عمل " را اضافه کردند یعنی تا حالا کار محسوسی صورت نگرفته است .

این تحلیلگر سیاسی در ادامه اظهار کرد: در مقابله با مسئله تحریم هایی باید از تهدیدها، فرصت سازی شود  مانند 8 سال فشار نظامی ، سیاسی ، اقتصادی در زمان جنگ که باعث محکم شدن پایه های انقلاب شد. در واقع تحریم ها باعث شکوفایی استعدادها شده و علم و فناوری رشد می کند که همین مدّ نظر رهبری است .

حجت الاسلام علی محمدی در پایان با اشاره به مساله برجام خاطر نشان کرد: طلاب و نخبگان باید افکار عمومی را به سمتی هدایت کنند که برای همه روشن شود رابطه با آمریکا پایان بخش مشکلات اقتصادی جامعه نمی باشد؛ در واقع هدف دشمن قرار دادن ایران بر سر دو راهی یعنی یا تسلیم یا تحریم می باشد. ما باید به سمت بهره وری از فرصتها  که خواسته رهبری انقلاب است برویم.

 

                                                                                                                                

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha