چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
استاد توکل

مراسم اربعین ارتحال عالم وارسته مرحوم آیت الله سید احمد قتیل زاد، با حضور علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم، درحسینیه شهداء قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این مراسم که با حضور حضرات آیات سبحانی آیت‌الله علوی گرگانی و جمعی از روحانیون و اساتید برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین توکل در سخنانی با بیان این که خداوند به دو صورت به بندگان لطف می کند، گفت: عنایت عام بدون هیچ شرطی شامل همه انسانها می شود، ولی عنایت خاص تنها شامل  کسانی می شود که بتوانند دستورات الهی را به طور کامل و باتمام شرائط در خود تجلی دهند.

این استاد اخلاق با اشاره به این که برای رسیدن به تفضل مخصوص خداوند، اعمال و انسانهای خاصی نیاز است، افزود:  شخص علاوه بر پاکی جسم وروح، باید زمینه رشد و سعادت را در خود فراهم کند.

وی با بیان این که شهداء، نمونه ای از عنایت خاص بودند که توانستند شرایط اعمال ویژه را در خود تجلی دهند، بیان داشت: شهداء علاوه بر داشتن ایمان، تقوا، کسب علم و معرفت، به دنبال شهادت در راه خداوند بودند.

حجت الاسلام والمسلمین توکل در ادامه به ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله قتیل زاد اشاره کرد و گفت: آن مرحوم علاوه بر داشتن ایمان، تقوا و معرفت، لیاقت و ظرفیت داشتن کارهای ویژه را در خود به وجود آورد.

وی ادامه داد: آن مرحوم نمونه ای از بندگان خاص خداوند بود؛ به طوری که در زمان مسئولیتش در دستگاه قضا، توانست خدمات زیاد ی را به مردم ارائه کند و تشنه خدمت رسانی به فقرا، تهی دستان و برطرف کردن مشکلات مردم بود.

این استاد اخلاق با اشاره به این که مرحوم آیت الله قتیل زاد برای حضور جوانان متدین در حوزه تلاش زیادی انجام می داد، خاطرنشان کرد: آن مرحوم تبلیغ را از با اهمیت ترین کارها می دانست و عقیده داشت که روحانیت، حافظ دین مردم در همه ابعاد خصوصا بعد فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین توکل در پایان تصریح کرد: هدف از خلقت انسان تنها برای اطاعت از دستورات الهی و حرکت در مسیر تکامل آن هم با هدایت انبیا ء می باشد و هرچه غیر از این مسیر باشد، باطل ا ست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha