پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پذیرش

حوزه/ خوشبختانه با رشد شاخص های کیفی مدارس علمیه استان هر سال شاهد استقبال گسترده داوطلبان برای تحصیل در حوزه های علمیه مازندران هستیم.

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در مازندران گفت: آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران 27 فروردین، همزمان با سراسر کشور در دو حوزه امتحانی ساری و نوشهر برگزار می شود.

وی با بیان این که آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران روز جمعه در حسینه عاشقان ساری و مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر برگزار خواهد شد، افزود: به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه به همراه کارت ورود به جلسه برای داوطلبان ضروری است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران ادامه داد: داوطلبان می توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی حوزه علمیه از فردا 25 فروردین به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه کنند.

این محقق حوزوی  همچنین افزود: آن دسته از افرادی که موفق به ثبت نام در آزمون ورودی حوزه های علمیه نشدند می توانند با در دست داشتن کپی کارت ملی و یا شناسنامه ساعت 30/7 دقیقه روز جمعه در روز امتحان در یکی از حوزه های امتحانی حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی حوزه های علمیه یک مرحله ای بوده و به طور همزمان برای چهار مقطع پایه های نهم، سیکل نظام قدیم، دیپلم و دانشگاهی برگزار می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به آزمون مقطع پایه نهم گفت: از داوطلبان پایه نهم، اتمام دوره متوسطه نظام جدید آموزش و پرورش دوره اول متوسطه به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: آزمون مقطع سیکل از داوطلبان فارغ التحصیلان سوم راهنمایی قدیم و شاغل به تحصیل در مقطع اول و دوم دبیرستان به عمل می آید.

ویبا اشاره به آزمون مقطع دیپلم گفت: از داوطلبان دارای مدرک دیپلم، پیش دانشگاه و یا شاغل به تحصیل در سوم دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی و همچنین دانشجویانی که کمتر از سی واحد داشته و قصد انصراف از تحصیل دارند به عمل خواهد آمد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به آزمون مقطع دانشگاهی گفت: از دانشجویانی که حداقل سی واحد درسی را گذرارنده و دارندگان مدارک کاردانی و بالاتر آزمون به عمل می آید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبانی که حافظ کل قرآن کریم هستند از آزمون کتبی معاف هستند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که نتیجه آزمون حوزه های علمیه اوایل خرداد ماه از طریق سایت معاونت آموزش اعلام خواهد شد، گفت: همچنین اهراز صلاحیت داوطلبان قبول شده در آزمون کتبی از ظریق مصاحبه و تحقیق انجام خواهد گرفت.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ظرفیت پذیرش حوزه علمیه استان در سال جدید را 600 نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با رشد شاخص های کیفی مدارس علمیه استان هر سال شاهد استقبال گسترده داوطلبان برای تحصیل در حوزه های علمیه استان هستیم.

وی تعداد طلاب حوزه علمیه برادران استان را در حال حاضر سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: این طلاب هم اکنون در 28 مدرسه علمیه استان مشغول فعالیت علمی هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha