دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام هادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران: مقابله و مبارزه با جریان های انحرافی با جهاد علمی از جمله مهم ترین اقدامات امام هادی(ع) است .

حجت الاسلام زین العابدین زارع، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از مازندران با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع) گفت: حيات سياسي امام هادي(ع) ويژگي‌هاي خاصي داشت و صاحبان عقايد انحرافي در دوران اين امام بزرگوار مي‌کوشيدند تا مکتب الهام‌بخش اهل بيت(ع) را از اذهان دور نگاه دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: وجود اين امام همام از الطاف ويژه الهي در بين شيعيان بود و امام با مديريت علمي، عقيدتي، فقهي، تعليم و بسط معارف قرآن توانست نقشه دشمنان را مبني بر زدودن ايمان در بين قلب‌هاي تشنه پيروان راستين پيامبر نقش بر آب کند.

حجت الاسلام زارع مبارزه با مكتب‌هاي انحرافي و تربيت شاگردان مجرب را از ديگر اقدامات امام هادي(ع) برشمرد و تأكيد كرد: امام هادي(ع) با استفاده از شاگردان خود، دين اسلام را به مردم شناساند.

وی با بيان اين‌كه امام هادي(ع) از آغاز امامت‌شان در مدينه حضور داشت و در اين مدت نقش مهمي در رهبري شيعيان ايفا کرد؛ افزود: حکومت عباسي از موقعيت ممتاز امام احساس خطر كرده و ايشان را از مدينه به سامرا منتقل کرد.

حجت الاسلام زارع گفت: در طول مدت حضور امام در سامرا هر روز بر محبوبيت آن حضرت افزوده مي‌شد و همه ناخواسته در برابر امام متواضع بودند از اين رو متوكل به محدوديت و فشار اکتفا نکرد و تصميم به کشتن امام(ع) گرفت.

این محقق حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود زيارت جامعه را بهترين يادگار امام هادی(ع) دانست و گفت: اين زيارت در زماني که شناخت ائمه اطهار(ع) توسط مردم به دست فراموشي سپرده مي‌شد توسط امام تعليم داده شد.

وي اين زيارت را حاوي مطالب عميق امام‌شناسي دانست و گفت: اين زيارت براي کساني که به دنبال افزايش معرفت خود نسبت به ائمه هستند منبع خوبي براي مطالعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به زيارت غديريه نیز به عنوان يکي ديگر از ميراث امام‌هادي (ع) اظهار داشت: اين زيارت در ترويج و حقانيت عيد غديرخم، شيعيان و کساني که به دنبال ولايت هستند، بيان شده است.

حجت‌الاسلام زارع ادامه داد: اين زيارت نشان مي‌دهد که امامت ريشه در غدير دارد و انتخاب حضرت علي (ع) توسط پيامبر (ص) به امر خدا انجام شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اينكه غربت امام هادي (ع) بر هيچكس پوشيده نيست، گفت: وقتي نگاه مي كنيم به سير تاريخي و زندگي امام هادي(ع) متوجه مي شويم كه غربت و مظلوميت اين امام سبب شده كه امروز نيز ايشان در ميان شيعيان غريب و مظلوم باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha