جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین علیزاده در دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد

حوزه/ عضو شورای علمی موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه هدف راه اندازی رشته تخصصی جهاد پاسخ گویی به همه مسائل جهاد از علوم مختلف حوزوی است، گفت: رشته تخصصی جهاد به عنوان یک علم انقلابی و مکتبی مسیر علمی جدیدی را به روی اندیشمندان و طلاب حوزه علمیه می گشاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسین علیزاده پیش از ظهر امروز در دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد و افتتاحیه مرکز تخصصی جهاد که در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: به برکت هدایت های مقام معظم رهبری، ایثار رزمندگان دفاع مقدس و تلاش های موسسه سیره شهدا در دو دهه گذشته، الزام تشکیل رشته علمی با موضوع جهاد در حوزه علمیه محرز شد.

وی تصریح کرد: از شش سال قبل، طراحی رشته علمی جهاد توسط طلاب علاقه مند به این رشته آغاز و به برکت رهنمودهای مراجع عظام تقلید این سیر علمی پشت سر گذاشته شد و در نهایت رشته فرهنگ جهاد برای سطح سه تصویب شده است.

عضو شورای علمی موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه برای راه اندازی رشته فرهنگ جهاد از همه استعدادها، امکانات و مبانی علمی حوزوی استفاده خواهد شد، گفت: این رشته با رویکرد فقهی و سایر علوم شکل گرفته و منابع درسی آن، علوم قرآنی و حدیثی هستند که زمینه ساز هدف گذاری علمی تمدن اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام  علیزاده افزود: هدف راه اندازی رشته تخصصی جهاد پاسخ گویی به همه مسائل جهاد از علوم مختلف حوزوی است، رشته تخصصی جهاد به عنوان یک علم انقلابی و مکتبی، مسیرعلمی جدیدی را به روی اندیشمندان و طلاب حوزه علمیه می گشاید.

انتهای پیام/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha