جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران گفت: روحانيت بايد با جهاد علمی در مقابل اين توطئه‌ دشمنان مقاومت و ايستادگي و آنان را در انجام كارشان ناكام بگذارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع روحانیان مرکز استان گفت: نقش روحانيت در روشن شدن احكام اسلامي و احياي اصل امر به معروف و نهي از منكر، بسيار برجسته و تاثيرگذاراست و در سايه اين راهنماي، جامعه بسوي اصلاح پيش مي رود.

وی با اشاره به اين که روحانيت نقش برجسته اي در توسعه علمي و ديني داشته است، اظهار داشت: نهاد روحانيت همواره نقش  بسزايي در باور پذيري مردم نسبت به مسايل ديني داشته و اکنون با عنايت به حضور پررنگ روحانيت در فعاليت هاي اجتماعي، اين نهاد از هر زاويه اي مي تواند برفرايند تعليم و تربيت تأثير مثبت بگذارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به رسالت خطير روحانیت در هدايت نسل جوان و حفظ آنان از فتنه هاي اعتقادي و اخلاقي، افزود: امروز جهان استكبار و دشمنان ايران اسلامي، سعي در گمراهي نسل جوان از راه های مختلف دارند و با برنامه ريزي و سرمايه گذاري، مي كوشند تا آينده سازان ايران اسلامي را آلوده كنند.

حجت الاسلام صادقی با تاکيد بر لزوم توجه ويژه روحانيت به تحصيل علوم افزود: روحانيت بايد تحصيل را عبادت دانسته و اين نکته را از ياد نبرد که در حوزه علميه فارغ التحصيلي وجود ندارد، چون کسي مي‌تواند معارف اسلام را بيان کند که اسلام را درست فهميده باشد و راه درست فهميدن اسلام خواندن درس‌ است.

وی با بیان این که روحانيت بايد آداب اسلامي را در حوزه‌هاي اخلاقي و در عرصه‌هاي خانوادگي، اجتماعي و سياسي بيان کند، تصریح کرد: روحانيت سفيران فرهنگي جامعه بوده و در هدايت افراد نقش مهمي بر عهده دارند.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان از وجود روحانيت در جامعه اسلامي هراس دارند و مي‌كوشند به اين جايگاه كه مورد اعتماد مردم است، آسيب وارد كنند، گفت: روحانيت بايد با جهاد علمی در مقابل اين توطئه‌ دشمنان مقاومت و ايستادگي و آنان را در انجام كارشان ناكام بگذارد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانيت بايد سطح آگاهي و اطلاعات خود را در جامعه افزايش دهند و مردم را از رويدادهاي مهمي كه در جامعه رخ مي‌دهد، آگاه كنند، ادامه داد: روحانيت بايد دشمن شناس خوبي باشند و با دشمن شناسي به مقابله با دشمنان برخيزند.

وی با بيان اين که روحانيت از يک جايگاه ارشادي در جامعه برخوردار است، گفت: روحانيت امروز همان وظيفه و رسالتي را بر دوش دارد که ائمه اطهار(ع) و پيامبران الهي هزاران سال گذشته خداوند به آنها امر فرمود.

این استاد حوزه با اشاره به اين که جايگاه انبياي الهي نيز ارشادي بود، گفت: روحانيت ادامه دهندگان راه پيامبران الهي محسوب مي شوند و همان کاري را که پيامبران الهي انجام مي دادند امروز روحانيت در جامعه اسلامي برعهده دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha