شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسینی نیشابوری امام رضا تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران بر لزوم جهاد علمی در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: طلاب باید همه سعیشان این باشد تا با مباحثه علمی و حضور فعال در کلاس های درس منشاء برکات علمی و معنوی برای جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از تهران، جشنواره شهید صدر با هدف تقدیر از طلاب برتر با حضور آیت الله اراکی و استاد رشاد رئیس شورای عالی حوزه علمیه تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) ، اساتید و طلاب  این حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) در ابتدای این مراسم ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برکات متعدد جمهوری اسلامی اشاره و اظهارداشت: قبل از پیروزی انقلاب خیلی ها مدیریت اسلام را ناکارآمد می دانستند اما انقلاب اسلامی حقانیت و کارآمدی خود را به همه جهانیان اثبات کرد و امروز  بر همه ما لازم است افکار امام خمینی(ره) هر چه بیشتر برای رسیدن به تعالی جامعه تبیین کنیم.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران با اشاره به وظایف طلاب در کسب مراتب علمی گفت: روا نیست طلبه ای در حجره امام زمان(عج) بیتوته کند و از امکانات حوزه استفاده نماید اما در رشد و رشد معنوی تهجد و تهعد نداشته باشد.

وی بر لزوم جهاد علمی در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: طلاب باید همه سعی اشان بر این باشد تا با مباحثه علمی و حضور فعال در کلاس های درس منشاء برکات علمی و معنوی برای جامعه باشند

استاد حوزه با بیان اینکه هم اکنون پیشرفت علمی از نظر زمان شرایط و موقعیت برای همه طلاب فراهم است اظهار داشت: همه می دانیم  این شهدا و صبر خانواده های معظم آنان است که باعث شد تا این شرایط برای ما فراهم باشد تا ما بدون داشتن موانع جدی در عرصه های علمی و پژوهشی قدم های موثر و کلیدی برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری خطاب به طلاب گفت: نباید فضای ما در جامعه طلبکارانه باشد بلکه باید نسبت به امام زمان(عج)، مکتب اسلام و انقلاب ، امام خمینی(ره) و مردم احساس بدهکاری داشته باشیم و از هیچ تلاشی برای تعالی و عزت جامعه اسلامی مضایقه نکنید .

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران ادامه داد: بنابراین باید در مسیر طلبگی عزمی جزم و عمیق داشته باشیم زیرا اگر در جای مانند حوزه اتئلاف وقت صورت گیرد اولا ظلم به نفس کرده ایم و از طرفی شرمنده و خجالت زده شهدای اسلام و انقلاب خواهیم بود

استاد سطح عالی حوزه با بیان اینکه برنامه ریزی در طول سال برای طلبه یک اصل است افزود: معتقدیم حوزه امام رضا(ع) باید یکی از حوزه های شاخص در عرصه های علمی و معنوی در سطح استانی و کشوری باشد تا بتواند دین خود را به بزرگان حوزه ادا کند.

حجت الاسلام حسینی نیشابوری در پایان با اشاره به جشنواره شهید صدر گفت: آن شهید بزگوار تالیف های مختلف و با موضوعات گوناگون خدمت بزرگی به اسلام کرده اند به گونه ای که امام ایشان را مغز متفکر جهان اسلام می دانستند و هدف ما از برگزاری جشنواره تقدیر از طلاب برتر نوعی اعلام آمادگی برای ادای دین  علمی معنوی آن شهید بزگوار می باشد.

گفتنی است، در پایان  این مراسم طلاب برتر حوزه علمیه امام رضا(ع) تقدیر شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha