شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اسلام و محیط زیست

همایش اسلام و محیط زیست با پیام حضرت آیت الله موسوی اردبیلی و معاون رئیس جمهور در دانشگاه مفید قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همایش اسلام و محیط زیست صبح امروز با حضور حجج اسلام والمسلمین عماد معاون پژوهش حوزه، جوادی آملی رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء؛ مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در دانشگاه مفید برگزار شد.

در ابتدای این همایش پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین رهایی دبیر همایش اسلام و محیط زیست در سخنانی با بیان اینکه امروز محیط زیست به عنوان چالش اصلی دوران ما محسوب می شود، ابراز داشت: موسسات پژوهشی حوزه به تبیین دستورات اسلام در زمینه ارتقای بهبود محیط زیست می پردازند.

در ادامه پیام حضرت آیت الله موسوی اردبیلی به این همایش قرائت شد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین عماد معاون پژوهشی حوزه در سخنانی با بیان اینکه حوزه های علمیه می تواند با ظرفیت های خود به نقش آفرینی ویژه در عرصه محیط زیست بپردازد، گفت: حوزویان باید نقش آفرینی مناسبی را متناسب با اقتضائات جهان نسبت به محیط زیست داشته باشند.

در ادامه دکتر مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در سخنانی به برگزاری دومین سمینار بین المللی محیط زیست، دین و فرهنگ اشاره داشت و گفت: این سمینار با حضور اندیمشندان داخلی و خارجی در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت سال 1395 برگزار خواهد شد.    

سپس پیام دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به این همایش قرائت شد.

در بخشی از این پیام تصریح شده است: همایش اسلام و محیط زیست به همت دانشگاه مفید و با همکاری مراکز تحقیقاتی و حوزوی که اینک پشتوانه سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری را داراست، بی شک تلاشی مهم در این زمینه و در سطح ملی به شمار می آید.

در ادامه جمعی از مسئولین اجرایی و صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی در قالب سه پنل علمی و تخصصی با عنوان «محیط زیست و نهادهای حوزوی»، «محیط زیست، اقتصاد، اخلاق و معارف اسلامی» و «محیط زیست، فقه و حقوق» به سخنرانی پرداختند.

خاطرنشان می شود این همایش به همت اداره کل حفاظت محیط زیست قم، دانشگاه مفید و با مشارکت موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha