دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
طلاق

حوزه/ یکی از عواملی که در تشدید طلاق موثر است بی توجهی یا کم توجهی به تعالیم و ارزش های دینی و الهی است که در این خصوص تاکید بر معنویت گرایی و اخلاق مداری می تواند تا حدود زیادی به عنوان پادزهر عمل کند.

حجت الاسلام حسین کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که آمار بالای طلاق در جامعه ما حاکی از آن است که شکاف بزرگ فرهنگی در سطح اجتماع رخ داده ، اظهار داشت: یکی از عواملی که در تشدید طلاق موثر است، بی توجهی یا کم توجهی به تعالیم و ارزش های دینی و الهی است که در این خصوص تاکید بر معنویت گرایی و اخلاق مداری می تواند تا حدود زیادی به عنوان پادزهر عمل کند.

وی همچنین با بیان این که بروز طلاق در اختلال روانی زوجین و فرزندان و اطرافیان آن ها تاثیر بسزایی دارد، افزود: اساساً آیات و روایات ما به شدت راجع به طلاق برخورد منفی دارد و البته آن را در شرایط اضطرار به عنوان یک راه حل عنوان کرده ولی در شرایط عادی مساله طلاق به هیچ وجه راهکار مناسبی نیست .

دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه، همچنین با اشاره به این که معمولاً زوجینی که با شناخت آگاهانه با یکدیگر ازدواج کرده و در زندگی خود اخلاق را مدنظر قرار می دهند، کمتر دچار مشکل و تنش روحی و روانی می شوند، بیان داشت: آن چه مهم است این که باید قبل از ازدواج، مشاوره های لازم صورت گیرد تا شناخت و آشنایی زوجین به هم کامل شود و وقتی کامل شد ازدواج خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان این که شناخت و آگاهی لازم از همدیگر به حل بسیاری از مشکلات کمک می کند، گفت: افراد قبل از ازدواج باید به شناخت مناسبی از هم و به خصوص خلقیات هم برسند و پس از ازدواج نیز سعی کنند که با آرامش و گذشت با یکدیگر برخورد کنند، نه این که با کوچکترین مساله و اختلافی بخواهند سریع سراغ گزینه جدایی و طلاق بروند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha