سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 381685
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
نعیمه شایر

حوزه/ مسلمانان شهر نیاگارا در آنتاریوی کانادا رمضان را در کنار دیگر مردم این شهر برگزار می‌کنند و اعضای مسجد این منطقه تمامی اعضای جامعه سنت کاترین در شهر نیاگارا، در نزدیکی آبشار نیاگارا را به چشیدن طعم رمضان با روزه گرفتن در این ماه، دعوت می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از stcatharinesstandard.ca، مسلمانان شهر نیاگارا در آنتاریوی کانادا رمضان را در کنار دیگر مردم این شهر برگزار می‌کنند و اعضای مسجد این منطقه تمامی اعضای جامعه سنت کاترین در شهر نیاگارا، در نزدیکی آبشار نیاگارا را به چشیدن طعم رمضان با روزه گرفتن در این ماه، دعوت می‌کنند. این مسجد مراسم متعددی از جمله طعم رمضان برگزار می‌کند که در آن شرکت‌کنندگان همراه با دیگر اعضای جامعه روزه خود را باز کرده و افطار می‌کنند. از دیگر برنامه‌های این مسجد، مراسم عید است که در آن موهای کودکان را به صورت رایگان اصلاح می‌کنند.

مصطفی خطاب امام جماعت سابق مسجد در این باره می‌گوید: رمضان فرصت بسیار مناسبی برای رابطه معنوی و نزدیک شدن به خداوند است. روزه گرفتن نیز شیوه‌ای برای نشان دادن حس قدردانی به خداوند برای تمام نعمت‌های خوبی‌ست که او به ما بخشیده است.

در ماه رمضان مردم همدیگر را برای افطار به خانه‌هایشان دعوت کرده و هر شنبه مراسم افطاری بزرگی در مسجد این شهر برگزار می‌شود.

مصطفی خطاب که اکنون امام جماعت مرکز اسلامی میسیساگو آناتولی است، در ادامه می‌گوید: در ماه‌های دیگر مردم مشغله‌ها و سرگرمی‌های بسیاری دارند و ماه رمضان فرصت مناسبی برای دورهم جمع شدن است. رمضان همچنین زمانی برای نزدیک شدن به یکدیگر برای نماز و خیریه است.

عزت‌الدین عبادالله سرپرست مسجد نیز گفت: ما به بازکردن روزه افطار می‌گوییم که یکی از زیبایی‌های رمضان است. ما در افطار غذایمان را با همدیگر شریک می‌شویم و هر چه داریم روی هم گذاشته، در کنار هم می‌خوریم.

مراسم چشیدن طعم رمضان

در مراسم چشیدن طعم رمضان سخنرانی‌هایی درباره ماه رمضان و باز کردن روزه با دیگر اعضای جامعه نیز برگزار می‌شود. در این طرح اعضای غیرمسلمان جامعه نیز می‌توانند در هفته سوم ماه مبارک رمضان همراه با مسلمانان روزه گرفته و در مراسم افطار شرکت کنند.

نعیمه شایر دبیر هیات مدیره مسجد که در برگزاری مراسم مسجد همکاری داشته می‌گوید: آن‌ها طعم رمضان را می‌چشند تا احساس ما را در هنگام روزه گرفتن درک کنند. ما درهای مسجد را در ماه رمضان به روی همه باز می‌کنیم.

شایر درباره اشتیاقش برای ورود به ماه مبارک رمضان می‌گوید: هرساله بی‌صبرانه منتظر آغاز این ماه هستم. مردم از من می‌پرسند چرا منتظر رسیدن ماهی هستی که در آن باید گرسنگی بکشی و من در جوابشان می‌گویم رمضان تنها به معنای گرسنگی نیست، بلکه زمانی برای نزدیک شدن جامعه به یکدیگر و برای بهترین بودن و پشت سر گذاشتن عادت‌های زشت و غلط است. رمضان زمانی است تا عادت‌های بد را کنار گذاشته و انسان بهتری شویم. ما در ماه رمضان روی نخوردن تمرکز نکرده، بلکه روی بهتر شدن تمرکز می‌کنیم.

در این میان مسلمانانی نیز که به دلایل مختلف مانند بیماری‌های مزمن یا حاملگی قادر به روزه گرفتن نیستند، می‌توانند از طریق مسجد در اطعام نیازمندان مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha