جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماه رمضان مصر

حوزه/ پشت مسجد حضرت زینب(س) دست فروشان بساط کرده اند و انواع مختلف خرما، شیرینی و فانوس های ویژه ماه رمضان را در معرض فروش گذاشته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک خبرنگار ایتالیایی مشاهدات خود از آغاز ماه رمضان در مصر را این گونه روایت کرد:

"خرما سیاست نمی شناسد" به نظر می رسد این عبارت، شعار امسال خرما فروشان ماه رمضان قاهره و بازار محله زینبیه قاهره است که مانند سال های گذشته چیزی درباره سیاست از زبان فروشندگان خرما در این منطقه شنیده نمی شود و تنها چیزی که می شنوی اسامی مختلف خرما و رطب است که فروشندگان با صدای بلند تکرار می کنند.

پشت مسجد حضرت زینب دست فروشان بساط کرده اند و انواع مختلف خرما و شیرینی ها و فانوس های ویژه ماه رمضان را در معرض فروش گذاشته اند.

از یکی از فروشندگان پرسیدم چرا امسال خبری از کلمات و واژه های سیاسی بین شما نیست؟ در پاسخ گفت: چون وقت کم است و استقبال نسبت به سال های پیش بسیار زیاد شده و از یک هفته قبل مردم برای خرید می آیند.

اما فانوس معروف ماه رمضان که مصری ها همچنان دوست دارند آن را بر سر در خانه های خود و خیابان ها آویزان کنند، امسال بسیار مشهود است و همه جا می توان آن را دید.

یکی از فروشندگان فانوس می گوید: مردم امسال دوست دارند فانوس ساخت مصر بخرند و کسی فانوس چینی نمی خرد و فانوس های چینی از سال گذشته روی دست ما مانده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha