جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع اعتراضی مسلمانان ایتالیا به بسته شدن مساجد

حوزه/ در پی تعطیلی ۵ مسجد در شهر رم به بهانه‌های واهی، مسلمانان ایتالیا با برگزاری نماز جماعت روبروی تماشاخانه رم، اعتراضشان را به عدم آزادی مذهبی و تعطیلی مساجد اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی تعطیلی موقت 5 مسجد در زمین‌های اداری در رم، مسلمانان ایتالیا دست به تجمع اعتراضی روبروی تماشاخانه شهر رم زدند.

در این تجمع اعتراضی که با نماز جماعت همراه بودند، مسلمانان ایتالیا اعتراضشان را به عدم آزادی مذهبی در این کشور و تعطیلی مساجد اعلام کردند. این نمازگزاران روی جانماز‌ها و برزنت‌ها بر روی آسفالت خیابان و به دور از سالن آمفی تئاتر باستانی به نماز ایستادند. برخی معترضین نیز پلاکاردهایی با عناوینی چون «صلح» و «مساجد را باز کنید» در دست داشتند.

بسیاری از مسلمانان ایتالیا معتقدند حملات تروریستی اخیر به غرب و بی‌اعتمادی‌های ایجاد شده سبب بسته شدن مساجد به دست مسئولین محلی در این کشور شده است و دلایل اعلام شده برای تعطیلی این مراکز بهانه‌ای بیش نبوده‌اند. این تظاهرات توسط یک گروه بنگلادشی برگزار شده بود که بسته شدن سالن‌های نمازخانه مسلمانان در رم به بهانه غیرقانونی بودن را محکوم می‌کردند.

فرانسیسکو تری، یک تازه مسلمان که نقش هماهنگ کننده میان چندین سازمان اسلامی را به عهده دارد می‌گوید: ما احساس می‌کنیم انگشت اتهام مردم به سوی ما گرفته شده است. ما هیچ هدف سیاسی برای این تجمع نداشته و یک جامعه کاملا صلح‌طلب هستیم. ما را مجبور به اجاره اماکنی برای عبادت کرده‌اند. نماز خواندن برای ما مثل نفس کشیدن می‌باشد که بدون آن خواهیم مرد.

پلیس در بیانیه‌ای به بسته شدن مساجد اذعان کرد. برخلاف ادیان دیگر چون مورمون‌ها و یهودیت، اسلام در ایتالیا یک دین به رسمیت شناخته شده نیست و بسیاری از مسلمانان آفریقای شمالی و آسیای جنوبی در این کشور تحت تاثیر تبعیض نژادی و مذهبی قرار دارند.

 به گفته مقامات رسمی بیش از 800 هزار مسلمان در ایتالیا به صورت قانونی زندگی می‌کنند و 100 هزار مسلمان دیگر نیز مهاجر غیرقانونی هستند. به این ترتیب مسلمانان بیش از 1.5 درصد جمعیت این کشور را تشکیل داده و اسلام دومین دین بزرگ در این کشور پس از مسیحیت کاتولیک محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha