پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کاردینال "بانیاسکو" رئیس شورای اساقفه ایتالیا و سر اسقف شهر جنوا

حوزه / کاردینال بانیاسکو گفت:غرب کهن ما که از ایدئولوژی های شکست خورده خود بیمار شده دائماً هرچه بیشتر مسیحیت را مورد تبعیض قرار داده و فراموش می‌کند که نژاد انسان، نژادی دینی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رادیو واتیکان، کاردینال "بانیاسکو" رئیس شورای اساقفه ایتالیا و سر اسقف شهر جنوا در  مراسمی عبادی گفت: امروزه با طرح ارزش‌هایی مانند برابری، تسامح و  حقوق می‌خواهند مسیحیت را منزوی و نظام نوین جهانی بدون خدا ایجاد کنند که در آن از یک طرف از گوناگونی تمجید و از طرف دیگر آن ها را له می کنند. این، هم درباره شهروندان قاره اروپا صدق می‌کند و هم درباره ملت‌ها و کشورها.

وی ادامه داد: یک خواست متکبرانه ای برای متشابه کردن، مشروط کردن دیدگاه‌های عمیق درباره حیات و رفتارها و حذف کردن مستمر هویت های فرهنگی وجود دارد.

کاردینال "بانیاسکو" به وجود دیکتاتورهای دوره ای در اروپا اذعان کرد و گفت: باید گفت که مسیری مودبانه به سوی اتحادیه اروپایی دیده نمیشود بلکه مسیری به سوی بازسازی اروپا است که ملت ها آن را سنگین و متکبرانه احساس می کنند؛ جایی که در آن مسیحیت متفرق محسوب می شود زیرا در مقابل "دیکتاتورهای دوره ای" شکست نمی خورد.

رئیس شورای اساقفه ایتالیا گفت:  غرب کهن ما که از ایدئولوژی های شکست خورده خود بیمار شده  دائماً هرچه بیشتر مسیحیت را مورد تبعیض قرار داده و فراموش می‌کند که نژاد انسان، نژادی دینی است. پس چرا باید از دین ترسید وقتی که دین بخشی از خود انسان است ، زمانی که خود انسان ضرورتا خدای عشق، نجات، عدالت و صلح را موعظه می کند ؟

وی ابراز داشت: هیچ قدرتمندی در زمین نمی‌تواند برای همیشه از طریق تبلیغِ دروغ، قلب انسان را در دست داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha