جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مقدمات ساخت یک مسجد جدید در آبشار نیاگارا

حوزه/ جامعه اسلامی مسجد توبه در آبشار نیاگارا قصد ساختن ساختمان مسجد جدیدی در این منطقه را دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از  buffalonews.com، جامعه مسلمانان آبشار نیاگارا در مرز آمریکا و کانادا، قصد ساختن ساختمان مسجدی 1 میلیون دلاری در این منطقه را دارد تا از این پس اعضای این جامعه بتوانند در یک مسجد نماز بخوانند.

این پروژه شامل ساخت مسجدی در مساحت 80 در 80 فوت، یک نیم اشکوب، پارکینگ و زمین بازی‌ بسکتبال و والیبال نیز می‌باشد. طبق برنامه این مسجد قرار است به گونه‌ای ساخته شود که رو به قبله قرار بگیرد. اعضای جامعه اسلامی مسجد توبه در جلسه‌ای که با شورای این شهر داشته و درخواست مجوز ساخت مسجد جدید را مطرح می‌کنند.

دکتر محمد احمد هماهنگ کننده این پروژه گفت: ما خوشحالیم از اینکه در جریان ساخت این مسجد همسایگان  ما را مورد حمایت قرار داده‌اند و امیدواریم ساخت مسجد جدید، فضای این محله افسرده را ارتقا بخشد.

دکتر احمد که متخصص غدد و مدیر پزشکی هماتولوژی و انکولوژی راسول پارک در آبشار نیاگارا می‌باشد گفت: اعضای مسجد توبه در این ناحیه احساس ناامنی می‌کردند و برای عبادت به مساجد اطراف می‌رفتند. به علاوه نشت گاز و ترکیدگی لوله آب محل اجتماع کنونی آن‌ها را غیرقابل استفاده کرده است.

دکتر احمد در ادامه گفت: ما معتقدیم که اگر مکانی امن و پاکیزه برای مسلمانان فراهم کنیم، افراد بیشتری برای عبادت می‌آیند. به علاوه ما می‌خواهیم که در توسعه جامعه آبشار نیاگارا همکاری داشته باشیم.

جامعه اسلامی مسجد توبه در سال 2004 در آبشار نیاگارا تاسیس شده است.

گفتنی است آبشارهای نیاگارا به مجموعهٔ سه آبشار گفته می‌شود که در مرز آمریکا و کانادا قرار دارد. این آبشارها روی هم رفته بالاترین سرعت جریان در میان تمام آبشارهای جهان را دارند. بلندی این آبشار بیش از ۵۰ متر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha