پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گفتمان صلح میان ادیانی زنان مسلمان، یهودی و سیک در آریزونا

حوزه/ زنان پیرو اسلام، یهودیت و سیک روایت‌هایی از زندگی‌شان را با ارائه مثال‌های تاریخی، جریانات جامعه کنونی و تجربیات شخصی‌ با همدیگر به اشتراک گذاشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از  tucsonnewsnow.com، به مناسبت روز جهانی صلح، انجمن فرهنگ اتحاد در توسان، واقع در ایالت آریزونای آمریکا، با همکاری سازمان‌های اجتماعی اقدام به راه اندازی پروژه‌های متعد صلح کرده است. یکی از این پروژه‌ها نشستی میان ادیانی با عنوان «صدای زنان سازنده صلح مسلمان، یهودی و سیک» با همکاری زنان مسلمان، یهودی و سیک به منظور ایجاد پل ارتباطی میان آنان تشکیل شده است.

این نشست در مرکز جامعه اسلامی توسان برگزار شده و در آن زنان پیرو مذهب و مکاتب مختلف اسلام، یهودیت و سیک، روایت‌هایی از زندگی‌شان در جوامع را با ارائه مثال‌های تاریخی، جریانات جامعه کنونی و تجربیات شخصی‌ با همدیگر به اشتراک گذاشتند. هدف برگزارکنندگان این گردهمایی ایجاد فرصتی برای روبرویی با تنوع جمعیتی و داشتن گفتمان میان ادیانی بود.

شرکت‌کنندگان همچنین توانستند به همراه یک مشاور باتجربه در امور میان ادیانی در میزگردهای گفتگو و مباحثه حضور داشته باشند.

کاترین لوی یکی از داوطلبان مرکز گفتمان می‌گوید: بسیاری اوقات در بحث‌ها ما آنقدر سرگرم جواب دادن به طرف مقابل هستیم که فراموش می‌کنیم به حرف‌های او گوش دهیم. در فرآیند گفتمان در میزگرد، نظم و انضباطی در مباحث ایجاد می‌شود تا همه با دقت به حرف‌های همدیگر گوش کرده و تشویق می‌شوند که صمیمانه سخن بگویند. من از سخنان نفرت‌محور متعددی که علیه مسلمانان در آمریکا شاهد بوده‌ام بسیار تاسف می‌خورم.

ابراهیم الفت یکی از مسلمانان حاضر در این نشست نیز می‌گوید: ما همه خواهر و برادر هستیم و به همدیگر عشق می‌ورزیم. ما در مسجد و مرکز اسلامی دور هم جمع می‌شویم تا به سخن یکدیگر گوش فرا دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha