پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دانشجویان غیرمسلمان دانشگاه فرزنو حجاب به سر کردند

حوزه/ دانشجویان غیرمسلمان دانشگاه فرزنو ، با گذاشتن حجاب اسلامی با همکلاسی‌های مسلمانشان ابراز همبستگی کرده و در تجربه اجتماعی جدیدی شرکت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از abc30.com، دانشجویان غیرمسلمان دانشگاه فرزنو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، با گذاشتن حجاب اسلامی، با همکلاسی‌های مسلمانشان ابراز همبستگی کرده و در تجربه اجتماعی جدیدی شرکت کردند.

در این مراسم دانشجویان انجمن اسلامی روسری‌ها  را تهیه کرده و به هم‌کلاسی‌های غیرمسلمانشان در سرکردن حجاب کمک می‌کردند.

تالیا آرناز، از انجمن اسلامی می‌گوید: این عمل به آنان در درک بیشتر هم‌کلاسی‌های مسلمانشان کمک می‌کند، خصوصا اینکه حضور گسترده تروریسم سبب شده مسلمانان دوران سختی داشته باشند. تبعیض و آزار و اذیت اجتماعات اسلامی نیز به شدت گسترش یافته است.

تجربه حجاب در کالیفرنیای آمریکا

تجربه حجاب در کالیفرنیای آمریکا

تجربه حجاب در کالیفرنیای آمریکا

عکس العمل دانشجویان غیرمسلمان

باجه حجاب وکلاه سنتی اسلامی سبب جذب عده زیادی از غیرمسلمانان شد و همه می‌خواستند پوشش اسلامی را تجربه کنند.

جولیو لوپس دانشجوی ارشد ارتباطات می‌‌گوید: حقیقتا می‌خواستم این تجربه را داشته باشم و درک کنم که تبعیض در دانشگاه چه احساسی دارد.

آدام سوآن دانشجوی ارشد فرزنو می‌گوید: من خودم چند کلاس عربی گذرانده‌ام و در آن‌ها درباره حجاب مطالبی آموختم. به نظر من در اینجا کلیشه‌های زیادی درباره اسلام رواج پیدا کرده است.

بریتنی لورا ارشد علوم اجتماعی می‌گوید: به این امید که بتوانم در بعضی مسائلی که پیش داوری‌ها در آن‌ها زیاد شده، آگاهی و بیداری ایجاد کنم تصمیم به پوشیدن حجاب گرفتم. می‌خواستم درباره تعصبات درونی خودم بیشتر بدانم و خودم را کنکاش کنم.

کن هرمن نیز که کلاهش را با کلاه کوفی اسلامی عوض کرده می‌گوید: هرچند زیاد نباید تفاوتی داشته باشم اما از وقتی این کلاه را گذاشته‌ام نگاه‌ها به من عوض شده و تبعیض را احساس می‌کنم.

یک دختر دانشجوی غیرمسلمان دیگر می‌گوید: شنیده بودم که حجاب حس آزادی به دختران می‌دهد زیرا سبب می‌شود بدون نشان دادن اندامشان در جامعه حضور داشته باشند و این حس واقعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha