جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راه اندازی کمپین مبارزه با اسلامهراسی در شهر نیویورک

حوزه/ کمپین ضداسلام هراسی در نیویورک فعالیتش را به جهت ترس رو به رشد در جامعه مسلمانان آمریکا، در داخل و خارج از ایالات متحده آغاز کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از middleeasteye،  مسلمانان شهر نیویورک با تاکید بر حقوق صدها هزار مسلمانی که در این شهر سکونت دارند، اقدام به راه اندازی کمپین مبارزه با اسلامهراسی کردند. این کمپین در پی حمله بمب گذاری منهتن و مقصر شمردن شهروندان افغانی‌تبار در این حادثه ایجاد شده است و قصد دارد با استفاده از شبکههای اجتماعی پیام صلح را ترویج دهد.

در تازه ترین حادثه تروریستی در محله چلسی در منهتن، احمد خان رهامی مظنون افغانی تبار با انفجار بمبی منجر به زخمی شدن 29 تن شد. گفته میشود که این فرد از طرفداران القاعده از  جمله اسامه بن لادن بوده است.

از دیگر فعالیتهای این کمپین که با مشارکت شهرداری نیویورک راه اندازی شده، ارائه کارگاههای آموزشی برای کارمندان و کارفرمایان دولتی و خصوصی برای کسب شناخت بهتر از دین اسلام میباشد.

کمپین ضداسلام هراسی نیویورک فعالیتش را به جهت ترس رو به رشد در جامعه مسلمانان آمریکا، در داخل و خارج از ایالات متحده آغاز کرده است. سخنان ضداسلامی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا یکی از عوامل اصلی این فضای منفی علیه اسلام و مسلمانان بوده است.

از تازهترین خشونتها علیه مسلمانان در نیویورک، ترور مرگبار امام جماعت مسجد کوئیز به همراه دستیارش در نزدیکی ساختمان مسجد بوده است.

کمیسیون حقوق بشر شهر نیویورک در بیانیهای اعلام کرد: میلیونها نفر با اعتقادات مذهبی مختلف  از جمله هزاران مسلمان با پیشینههای گوناگون در این شهر سکونت دارند و آنها نیز مانند دیگر شهروندان نیویورک در تنوع فرهنگی منحصر به فرد و غنی شهر نیویورک مشارکت دارند و سزاوار زندگی و کار به دور از تبعیض و آزار و اذیت هستند.

به گفته این کمیسیون، این کمپین در کنار  فعالیتهای رسانهای، جلسات و نشستهای ضدنژادپرستی نیز خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha