جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم روز درهای باز در بنیاد اسلامی شمال لیبرتیویل آمریکا

حوزه/ بنیاد اسلامی شمال لیبرتیویل، در آمریکا، شاهد حضور صدها تن از مردم این شهر بود و شرکت کنندگان غیرمسلمان در این مراسم سئوالات زیادی درباره اسلام و مسلمانان داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بنیاد اسلامی شمال  لیبرتیویل، در ایالت ایلینویز آمریکا، روز گذشته شاهد حضور صدها تن از مردم این شهر بود و در این مراسم به سئوالات زیادی درباره اسلام و مسلمانان پاسخ داده شد.

اعضای این مسجد را تقریبا 250 خانواده مسلمان تشکیل می‌دهند، به طوری که در جشن عید قربان نزدیک به 2 هزار و 500 تن از مسلمانان حضور داشتند. به گفته وسیم افتخار رئیس بنیاد اسلامی شمال در لیبرتیویل، هدف از این مراسم که نزدیک به 200 نفر از مردم شهر در آن حضور داشتند، ایجاد رابطه نزدیک میان مردم اجتماع بوده است.

افتخار میگوید: این مراسم تلاش کوچکی است تا مردم آمریکا به اینجا آمده و درباره مسلمانان بیاموزند. زیرا ما هم بخشی از این کشور محسوب شده و همسایگان آن‌ها هستیم.

برپایه این گزارش به نقل از dailyherald.com، سبیل احمد، مدیر پروژه «به دست آوردن صلح» با اشاره به سوءتعبیرهای رسانهای درباره اسلام می گوید: اسلام مردم را به مراقبت از همسایگانشان تشویق میکند. یک پیرو واقعی اسلام کسی است که از حال همسایه خود آگاه بوده و مطمئن شود که همسایگانش در رفاه به سر میبرند.

روز درهای باز در بنیاد اسلامی شمال  لیبرتیویل آمریکا

حجاب مسیر رشد و شکوفایی است

آلیا عمار، یکی از برگزارکنندگان این مراسم، در پاسخ به سئوالی درباره حجاب اسلامی میگوید: حجاب برای من به معنای داشتن پوشش مناسب است و حجابی که من به عنوان یک مسلمان به سر دارم همانند همان پوششی است که مریم مقدس داشته است. حجاب چیزی نیست که برای رشد و شکوفایی نیاز به برداشتن و کنار گذاشتن آن باشد، بلکه حجاب مسیر رشد و شکوفایی محسوب میشود. زنان مسلمان قطعا حجاب را تحمیلی ، به سر نمی کنند.

 

روز درهای باز در بنیاد اسلامی شمال  لیبرتیویل آمریکا

دیدگاه‌های حاضران غیرمسلمان

الینا دایموند، یک زن یهودی بازنشسته می باشد که به همراه 20 تن از ساکنان محله و دوستانش در این گردهمایی شرکت کرده است. او که با عمار صحبت کرده و سئوالاتش را درباره اسلام از این زن محجبه جویا شده است میگوید: صحبتهای او بسیار جالب بودند. من متوجه شدم که بر اساس فرهنگها و سنتهای قدیمی، شباهت‌های زیادی میان لباس رسمی مسلمانان و یهودیان وجود داشته است.

سارا کینزنیک نیز که کودکانش را به مراسم آورده میگوید: من فکر میکنم مدارس به اندازه کافی درباره اسلام دانش آموزان را آگاه نمیکنند. به همین خاطر امروز آنها را به اینجا آوردهام تا چیزهایی را بیاموزند که احتمالا جاهای دیگر به آن‌ها یاد داده نمیشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha