جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 393745
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
به آتش کشیدن لباس‌های یک زن مسلمان نیویورکی

حوزه/ پلیس بخش ویژه جرایم نفرت محور آمریکا در حال تحقیق درباره فرد ناشناسی است که لباس یک زن مسلمان نیویورکی را به آتش کشیده و گریخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، لباس و پوشش اسلامی یک زن مسلمان 36 ساله در شهر نیویورک آمریکا توسط فرد ناشناسی به آتش کشیده شد. این زن مسلمان توانست پیش از آن که آسیبی ببیند آتش را خاموش کند اما فرد مضنون از محل گریخت. پلیس نیویورک نیز وقوع این حادثه را تایید کرده و ماموران بخش ویژه جرایم نفرت محور نیروی پلیس درحال تحقیق درباره انگیزه این حادثه ضداسلامی هستند.

با این حال پلیس اعلام کرده است که با توجه به نبود مدارک کافی نمی‌توانند رابطه این حادثه را یک روز پیش از پانزدهمین سالگرد واقعه تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا اتفاق افتاده  با اسلام هراسی مورد تایید قرار دهند. با این وجود نباید حوادث متعدد اسلام‌ستیزی و شمار زیاد حملات علیه مسلمانان در ایالات متحده آمریکا در سال گذشته را از یاد برد.

برای مثال دیروز در جشن عید سعید قربان، مسجد فلوریدا طعمه حریق شد.

از دیگر حوادث اسلام هراسی در سالی که گذشت می‌توان به آتش سوزی تعمدی مساجد آمریکا،  یک مسجد در ایالت تگزاس و دیگری مسجد کالیفرنیا در حوالی تعطیلات کریسمس اشاره کرد. حادثه حمله به یک مرد مسلمان نیویورکی توسط مهاجمان نژادپرست در هنگام ترک نماز جماعت، قتل روحانی و امام جماعت مسجد کویینز به همراه دستیارش در یک حادثه تیراندازی، و حمله یکی از اهالی بروکلین به دو زن مسلمان و نوزادانشان از دیگر حوادث قابل توجه‌ای بوده‌اند که در ماه‌های اخیر رخ داده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha