چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
برگزاری جشن ولادت امام هادی در ایالت کالیفرنیا

حوزه/ جامعه اسلامی زینبه در شهر پومونا، روز جمعه ۱۶ سپتامبر، جشن ولادت امام علی النقی الهادی (ع)، دهمین پیشوای شیعیان را برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جشن ولادت امام علی النقی الهادی (ع) دهمین پیشوای شیعیان، غروب روز جمعه 16 سپتامبر در مرکز جامعه اسلامی زینبیه واقع در شهر پومونا در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد.

سخنرانی این مراسم برعهده برادر محمد نجار  بود. از دیگر برنامه‌های این جشن، خواندن دعای کمیل، منقبت خوانی و زیارت وارث بود.

جامعه اسلامی زینبیه

این سازمان اسلامی در سال 1990 توسط گروهی از خانواده‌های شیعیان هندی-پاکستانی تبار که در اینلد امپایر  واقع در جنوب کالیفرنیا و نواحی اطراف آن زندگی می‌کردند و به منظور برگزاری مراسم مذهبی، عزاداری‌ها جشن‌ها و دیگر فعالیت‌های فرهنگی – دینی تاسیس شد.

جامعه اسلامی زینبیه در 15 جولای 1993 به عنوان یک موسسه مذهبی عام المنفعه در ایالت کالیفرنیا به ثبت رسید و در طول 15 سال فعالیتش موفق به برگزاری برنامه‌های مذهبی متعدد در کلیسای علوم دینی کلرمونت شده و رابطه میان ادیانی مستحکمی بر پایه احترام و درک متقابل با مسیحیان این منطقه برقرار کرده است. این سازمان در سال 2005 توانست ساختمانی با 6 هزار مترمربع در یک محوطه 30 هزار متر مربعی در شهر پومونای کالیفرنیا خریداری کرده  و هم اکنون با بیش از 200 خانوار عضو در این منطقه به فعالیت مشغول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha