پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برگزاری همایش «همسایه مسلمان‌تان را بشناسید» در آمریکا

حوزه/ گردهمایی مسلمانان نشویل در ایالت تنسی به بررسی موضوعاتی چون موانع پیش روی مشارکت مسلمانان در جوامع غربی، رابطه اسلام هراسی و نژادپرستی و تصویر غلط رسانه‌های غربی از اقلیت‌ها می‌پردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، همایش اسلامی با عنوان «همسایه مسلمان‌مان را بشناسیم/قدرت تبلیغات رسانه‌ای» در روز 24 سپتامبر 2016 در شهر نشویل، پایتخت ایالت تنسی در آمریکا برگزار می‌شود.

برنامه‌های این همایش یک روزه که از ساعت 10 صبح آغاز شده و تا ساعت 4 بعد ازظهر ادامه دارد شامل سخنرانی روحانیون مساجد آمریکایی چون طالب شریف از مسجد ملل اسلامی در واشنگتن و همچنین سخنرانی اساتید دانشگاهی چون دکتر لاریکیا هاوکینز با نام اسلامی عبدالقادر از موسسه مطالعات پیشرفته فرهنگی دانشگاه ویرجینیا می‌باشد.

به علاوه در کارگاه‌ آموزشی برنامه ریزی شده در این گردهمایی، مشارکت مدنی جامعه مسلمانان در امور اجتماعی مورد بررسی قرار داده می‌شود. این کارگاه‌ آموزشی سطح فعلی مشارکت مدنی مسلمانان را ارزیابی کرده،  تا موانع پیش روی تعامل مسلمانان با جامعه را دانسته، منابع اجتماعی و راه‌حل‌ها برای افزایش مشارکت مسلمانان  در سطوح گسترده‌تر اجتماعی را با تعیین شیوه‌های خاص شناسایی خواهد کرد.

در این گردهمایی همچنین میزگردی با عنوان «رابطه میان اسلام‌هراسی و نژادپرستی» با حضور رهبران فکری ملی و محلی برگزار می‌شود. بحث و گفتگوهای این میزگرد بر روی برجسته ساختن گفگتوهای ملی در مسائل نژادی و اسلام‌هراسی متمرکز خواهد بود.

میزگرد دیگر این همایش در رابطه با «تصویر رسانه‌های غربی از اسلام و مسلمانان و تاثیر آن برجوامع» می‌باشد که به بحث چگونگی به تصویر کشیده شدن اقلیت‌های دینی و نژادی خصوصا مسلمانان در رسانه‌های غربی می‌پردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha