پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تهدیدهای اینترنتی علیه دانشجوی محجبه استنفورد

حوزه/ تصویر محجبه دانشجوی مسلمان دانشگاه استنفورد که در طرفداری از تیم فوتبال این دانشگاه گذاشته شده بود، موجی از تهدیدات اینترنتی برای این دختر مسلمان به همراه داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تصویر محجبه یکی از دانشجویان مسلمان دانشگاه استنفورد در ایالت کالیفرنیای آمریکا که برای طرفداری از تیم فوتبال این دانشگاه گذاشته شده بود، موجی از تهدیدات و توهین‌های اینترنتی برای این دختر مسلمان به همراه داشت.

اهانت‌های اینترنتی علیه این دختر مسلمان تا اندازه‌ای بود که سایت دانشگاه استنفورد مجبور شد کامنت‌های تهدیدآمیز علیه او را حذف کند.

پست اینترنتی این دختر محجبه نزدیک به 8 هزار بار به اشتراک گذاشته شد و عده زیادی نیز از رفتار نژادپرستانه علیه او ابراز انزجار کردند.

یکی از کاربران اینترنتی درطرفداری از او نوشت: این رفتارها به شدت غیرقابل پذیرش است. این افراد باید از فیس بوک و از کره زمین اخراج شوند!

برپایه این گزارش  به نقل از mercurynews.com، تیسای یوسف، که از پدر و مادر مهاجر اهل اتیوپی در آمریکا به دنیا آمده است در پاسخ به نظرات اینترنتی گفت: ابتدا از دریافت چنین پیام‌هایی اصلا شگفت زده نشدم و فقط حذف‌شان کردم. اما وقتی پیام‌ها ادامه پیدا کرد تصمیم گرفتم وارد عمل شوم.

یوسف در ادامه گفت: متاسفانه در زمانه‌ای هستیم که مردم با احساس راحتی بیشتری توهین می‌کنند و با وجودی که افراد در شبکه اجتماعی فیس بوک شناخته شده هستند اما کار به جایی رسیده که گذاشتن پست‌های متعصبانه و نژادپرستانه به عملی عادی تبدیل شده است!

یوسف در پایان با اعتقاد به اینکه نباید بی‌تفاوت از کنار چنین رفتارهایی گذشت، گفت که امیدوار است ایستادگی‌اش در مقابل نژادپرستی و تعصب خصوصا در فضای سیاسی کنونی جامعه آمریکا، الهام بخش دیگران شود.

در این میان لیزا لاپین، سخنگوی دانشگاه با بیان اینکه این دانشگاه به طور کامل از یوسف حمایت کرده و هیچ قصدی برای حذف یا تغییر عکس ندارد، گفت: ما به دانشجویانمان خصوصا این دانشجوی خاص افتخار می‌کنیم و این عمل را شیوه ایجاد اتحاد در جامعه خصوصا در اینجا می‌دانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha