پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نمایش فیلم مستند «حجاب برای یک روز» در آمریکا

حوزه/ پروژه فیلم «حجاب برای یک روز» در تئاتر مدنی روچستر، درباره چهار زن غیرمسلمان آمریکایی است که تصمیم می‌گیرند یک روز حجاب به سر کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پروژه نمایش فیلم مستندی با عنوان «حجاب برای یک روز»، فردا چهارشنبه در تئاتر مدنی روچستر واقع در جنوب شرقی ایالت مینه‌سوتای آمریکا برگزار می‌شود. فیلم سینمایی نمایش داده شده در این گردهمایی، فیلم مستندی درباره چهار زن غیرمسلمان آمریکایی است که تصمیم می‌گیرند به مدت 24 ساعت حجاب به سر کنند. از دیگر برنامه‌های این همایش یک روزه، نمایشگاه عکاسی و بحث آزاد است.

رجینا مصطفی، از جامعه میان ادیانی گفتمان درباره اسلام گفت: این پروژه تنها درباره نشان دادن حجاب نیست بلکه قصد ما از نمایش این فیلم این است که زنان تصویر متفاوتی از خودشان ببینند. این فیلم در عین حال که عناصر تئاتری دارد، مفرح و خنده دار نیز خواهد بود.

مصطفی در ادامه می‌گوید: امیدوارم مردم با مشاهده این فیلم به این نتیجه برسند که اگر می‌خواهند درباره اعتقادات دینی دیگران قضاوت کنند باید اول خودشان را جای آنان گذاشته و سعی کنند مسائل را از نقطه نظر آن‌ها نیز تجربه کنند.

برپایه این گزارش به نقل از postbulletin.com این گردهمایی یک روزه در ساعت 6:30 بعداز ظهر روز چهارشنبه با سخنرانی‌های کوتاهی در راهروهای تئاتر مدنی آغاز شده، و نمایشگاه عکس‌های داون سانبورن نیز از دیگر برنامه‌های این همایش است.

داون سانبورن، هنرمند و عکاس انجمن روچستر و استاد نویسندگی دانشکده فنی، یکی از برگزارکنندگان این گردهمایی است که با همکاری اتحادیه شهری روچستر، این نمایشگاه عکاسی را برگزار کرده است.

در ساعت  7 نیز مراسم به سالن اصلی تئاتر منتقل شده، فیلم مستند به نمایش گذاشته شده و سپس بحث و گفتمانی در این زمینه انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha