جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بدحجابی

حوزه/ کارشناس علوم دینی ، بی حجابی را از عوامل سست شدن بنیان و گسستن روز افزون حریم خانواده های اسلامی دانست و گفت: زیبایی زنان در حفظ حجاب و پرهیز از رفتار های ناپسند با نامحرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی، یکشنبه شب در صحن جامع رضوی، آمار بالای طلاق در جوامع امروز را حاصل بی خردی عده ای دانست که هر روز بیش از گذشته به رفتارهای ناپسندی همچون بی حجابی که در جامعه رواج پیدا کرده، ادامه می دهند و این را از عوامل سست شدن بنیان و گسستن روز افزون حریم خانواده های اسلامی عنوان کرد.
وی، امتحان و آزمایش بشریت و گداخته شدن آنان در کوره دنیای فانی را در راستای تفکیک ناخالصی عنوان کرد تا ماهیت آنان برای همگان معین شود و با بیان این که همگان در راستای انجام وظایف و تکالیف خود نیازمند هدایت و راهنمایی هستند، تصریح کرد: باید بشریت با وظایف و تکالیف دینی خود آشنا شوند که خداوند متعال در قرآن کریم ایگونه می گوید: ای انسان ما تو را خلق کرده و اینگونه نبوده که اسبابی را برای ارشاد و راهنمایی تو قرار نداده باشیم.  
این پژوهشگر دینی افزود: خداوند متعال در سوره نحل می گوید روزی که شما قدم به دنیا گذاشتید هیچ چیز را درک نمی کردید و نحوه ارتباط با دنیای ماورای خود را نمی دانستید که ما در این مدت همه اسباب و وسایل لازم را در اختیار شما قرار دادیم تا حقایق را شناخته و با آن آشنا شوید. 
حجت الاسلام واعظ شهیدی با بیان این که خداوند متعال چشم، گوش و زبان شما را به همراه موهبت عقل و فطرت ابزاری برای هدایت قرار داده است، اظهار کرد: بی شک خداوند متعال پیامبران را در طول تاریخ اسلام فرستاد تا مردم را به مسیر الهی هدایت و راهنمایی کنند. 
وی با اشاره به خاطره ای از یکی از ایرانی های مقیم آمریکا که تمام شرایط و اسباب زندگی مادی به همراه خوش گذرانی برای او فراهم بوده، قرآن را عامل تحولی در زندگی مملو از تنش او دانست و گفت: پیامبران و اهل بیت(ع) راه هدایت و تعالی را برای ما نشان دادند که امروز باید خودمان آگاهانه راه سعادت را انتخاب کنیم. 
سخنران حرم مطهر رضوی  به کسانی اشاره کرد که با کنارگذاشتن خرد و اندیشه، از راهنمایی ائمه اطهار(ع) و آیات قرآن بی بهره اند و یادآور شد: عده ای در عین آشنایی با بیراهه همچنان به عملکرد خود ادامه می دهند. 
حجت الاسلام واعظ شهیدی ادامه داد: در یکی از کشور های اروپایی از تعدادی از دختران بی حجاب خواسته شده تا برای دقایقی روسری به سر کنند که اذعان همه آنان پس از انجام این کار به زیباتر شده بودند و همگان بدانند زیبایی زنان در حفظ حجاب و پرهیز از رفتارهای ناپسند با نامحرم است.  
وی گفت: انسان باید با اسباب معرفت به ضلالت دچار نشود، چرا که در روز قیامت آنانی که از اسباب عقل و معرفت استفاده نکردند، در اعماق جهنم گرفتار می شوند. 
حجت الاسلام واعظ شهیدی با بیان این که خداوند متعال پیامبران خود را فرستاد تا بشریت از نعمت هدایت بهره مند شده و راه سعادت و معرفت را بشناسند، یادآور شد: عده ای در قبال این نعمت بزرگ و ارزشمند بی اعتنایی کردند و نعمت ها و الطاف الهی را زیر پای خود گذاشتند که جایگاه آنان به سبب کفر، جهنم است.313/49 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha