جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجاب دختران دانش آموز کنیا

حوزه/ یک دادگاه تجدیدنظر در کنیا در تصمیمی تاریخی، به دختران مسلمان دانش آموز در مدارس دولتی حق پوشیدن حجاب به همراه یونیفرم‌های مدرسه را داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از the-star.co، یک دادگاه تجدیدنظر در کنیا در حکمی جدید، اعلام کرد که دختران دانش آموز مدارس دولتی در این کشور باید حق پوشیدن لباس‌های مذهبی بر روی یونیفرم‌های مدرسه را داشته باشند. این دادگاه کنیا که متشکل از سه قاضی بود، در یک تصمیم تاریخی اعلام کرد که دانش آموزان سزاوار داشتن اجازه تبعیت از نیازمندی‌های دینی‌شان مطابق با حقوق قانونی‌شان هستند و اعتقادات دینی آن‌ها باید مورد احترام و حفاظت قرار بگیرد.

فیلیپ واکی، روزالین نامبویی و پاتریک کایج سه قاضی دادگاه تجدید نظر در کنیا به وزارت آموزش و پرورش این کشور توصیه کردند که مقررات ضروری و لازم برای حفاظت بهتر از حقوق بنیادی آزادی مذهبی و اعتقادات دینی را براساس اصل 32 قانون اساسی نیجریه، و اصل 27 قانون برابری و آزادی از تبعیض نژادی برای دانش آموزان و دانشجویان در سیستم تحصیلی کنیا را تبیین کند.

دادگاه استیناف همچنین به حامیان مالی مدارس دولتی درباره تحمیل شرایط سخت و تبعیض آمیز علیه دانش آموزانی که مذاهب و ادیان مختلف دارند، هشدار داد.

دادگاه در این باره گفت: ضروری است که مروجان آموزش، از ارزش‌ها و اصولی چون کرامت، تنوع جمعیتی و عدم تبعیض استقبال کنند.

این دادگاه همچنین ممنوعیت حجاب برای دانش آموزان مسلمان دختر در دبیرستان سنت.پاول کیوانجانی در شهر ایزیولوی کنیا را نیز برداشت.

دادگاه در این باره نیز اعلام کرد: قوانین مربوط به یونیفرم این مدرسه، تبعیض غیرمستقیمی علیه دختران دانش آموز مسلمان محسوب می‌شود. تا جایی که این قوانین آن‌ها را از تجلی دینی از طریق رعایت حجاب و اعمال مذهبی محروم می‌سازد.

قضات واکی، نامبویی و کایج در پایان اعلام کردند: ما همچنین هیچ پایه و اساس حقیقی و حقوقی در حکم منع حجاب نمی‌بینیم و این ادعا را که اجازه داشتن حجاب برای دانش آموزان مسلمان تبعیضی علیه غیرمسلمانان می‌باشد را نیز بی‌پایه می‌دانیم.

در این دادگاه حماد محمد قاسم مزروعی، رئیس حوزه دادگاه کادهی در کنیا نیز سوگند یاد کرد که حجاب برای دختران مسلمان یک انتخاب محسوب نشده بلکه یک تعهد مذهبی است که نباید از اجرای آن ممانعت به عمل آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha