پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کنیا میزبان همایش بین‌المللی سرمایه گذاری خرد اسلامی

حوزه/ نایروبی امروز میزبان همایش دو روزه سرمایه گذاری خرد اسلامی توسط مرکز الهدا می‌باشد که به هدف افزایش آگاهی در این زمینه و ایجاد فعالیت‌های درآمدزای پایدار و از بین بردن فقر برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از standardmedia، شهر نایروبی پایتخت کنیا امروز میزبان همایش بین‌المللی سرمایه گذاری‌های خرد اسلامی خواهد بود.

در حالی که این کشور موقعیت خود به عنوان قطبی منطقه‌ای در صنعت مالی جهان اسلام را تحکیم می‌کند، هیات‌هایی از حداقل 35 کشور مختلف در این همایش حضور خواهند داشت و در مورد آخرین تحولات و روند‌های در حال رشد این صنعت پرارزش از جمله سیاست‌ها و استانداردها برای پرورش این بخش صحبت خواهند کرد. این صنعت بر مبنای ارائه وام‌های بدون سپرده بزرگ به نیازمندان، افراد و گروه‌های آسیب‌پذیر اقتصادی می‌باشد و به آن‌ها در ایجاد فعالیت های درآمدزای پایدار و از بین بردن فقر و تنگدستی میان مردم کمک خواهد کرد.

این همایش دو روزه توسط مرکز الهدا برای اقتصاد و بانکداری اسلامی و در هتل نایروبی برگزار می‌شود. این سازمان حداقل در 25 کشور به انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، مشاوره و ظرفیت سازی برای حمایت از رشد این صنعت مشغول است.

محمد زبیر مغول رئیس مرکز الهدا در این باره می‌گوید: هدف از این همایش افزایش آگاهی اجتماعی درباره اهمیت سرمایه گذاری خرد اسلامی برای کاهش فقر و توسعه اجتماعی در جامعه می‌باشد. ما همچنین به دنبال تسریع نوآوری در صنعت سرمایه‌گذاری خرد اسلامی از طریق برنامه‌های بودجه جمعیت و توسعه جوانان در میان دیگران هستیم.

در این همایش همچنین جوایزی به بهترین موسسات و اشخاصی که تاثیر مثبت در این صنعت را داشته‌اند اهداء خواهد شد. دسته بندی جوایز شامل بهترین بانک سرمایه گذاری اسلامی، بهترین موسسه سرمایه گذاری اسلامی، بهترین فراهم کننده فناوری برای سرمایه گذاری اسلامی، میکرو تکفل، بهترین محصول بانکداری سیار و بهترین محصول در اقتصاد روستایی است.

در ادامه این همایش همچنین شاهد کارگاه‌های آموزشی 2 روزه درباره چگونگی توسعه، عملیات و ثبات موسسات سرمایه گذاری خرد اسلامی است. صنعت سرمایه گذاری خرد اسلامی به سرعت در سرتاسر جهان رو به رشد است و در کنیا نیز تعدادی از موسسات مجوز خدمات بانکداری، بیمه تکافل، اوراق قرضه و سرمایه گذاری خرد دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha