پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خشم مسلمانان نایروبی از برگزاری جشنواره آبجوخوری روبروی مسجد

حوزه/ مسلمانان شهر نایروبی در نامه‌ای اعتراض آمیز، خواستار اقدام فوری مقامات شهری در لغو مجوز جشنواره آبجوخوری در نزدیکی مسجد جمعه این شهر شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از nairobinews، مسلمانان نایروبی در کشور آفریقایی کنیا، نسبت به اقدام مقامات دولتی این شهر در دادن مجوز برگزاری جشنواره آبجوخوری در نزدیکی مسجد جمعه این شهر، اعتراض کردند.

عبدالبری حمید دبیرکل کمیته مسجد جمعه نایروبی در نامه‌ای به اوانز کیدرو فرماندار این شهر گفت: سروصداهای این جشنواره مانع از برگزاری درست نماز جمعه مردم خواهد شد.

حمید در ادامه گفت: زمان این جشنواره آبجوخوری تعمدا روز جمعه در نظر گرفته شده است تا به احساسات اعضای جامعه اسلامی صدمه وارد کند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که مصرف مشروبات الکلی در دین اسلام حرام است و هدف‌شان از این کار تنها تحریک مسلمانانی بوده که روز جمعه برای نماز به مسجد می‌آیند.

وی افزود: این جشنواره در حالی در روبروی درب مسجد مسلمانان برگزار می‌شود که مصرف مشروبات الکلی به دلیل آسیب‌های سلامتی و اجتماعی مضری که دارد، در سرتاسر کشور کنیا محدود شده‌ است و ما به راستی درک نمی‌کنیم که هدف شورای شهر نایروبی از تشویق مصرف بیشتر الکل آن هم روبروی موسسات مذهبی چیست؟

دبیرکل مسجد، از فرماندار نایروبی خواست تا به سرعت به این مسئله رسیدگی کرده و جلوی آسیب دیدن احساسات مذهبی مسلمانان را بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha