جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام حسین(ع)

حوزه/ داستان کربلا یک داستان تاریخی نیست، بلکه یک فرهنگ است که همانند دریا جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مازندران، خانم باباجانتاج، در نشست بررسی علت پیمان شکنی کوفیان، در مدرسه الزهرا (س) بابل گفت: محرم ماه شور و شعور، بهارعاطفه، ایمان، شهادت و ایثار است. داستان کربلا یک داستان تاریخی نیست، بلکه یک فرهنگ است که همانند دریا جاری است.

وی افزود: پیامبران الهی از واقعه کربلا و ریخته شدن خون پسر پیامبر خاتم (ص) در سرزمین کربلا آگاهی داشتند؛ پس واقعه مهمی است که خداوند انبیاء الهی را هم با این واقعه عظیم آشنا کرده است. پیامبر اکرم (ص) خطاب به زهرای مرضیه (س) می فرمایند دخترم نسل در نسل هر سال عزای حسین تورا تجدید می کنند و برای او می گریند؛ او و رسالتش همیشه تاریخ زنده خواهند ماند .

این کارشناس مذهبی ادامه داد: سئوال این است که چرا دشمن توانست 30هزار نفر را برای مقابله با امام حسین (ع) جذب کند، چرا کوفیان پیمان شکنی کردند و امام(ع) را یاری نکردند ؟ اولین عامل پیمان شکنی کوفیان، دوری از یاد خدا بود؛ اگر در جامعه ای یاد خدا کمرنگ شود آن جامعه به راحتی تن به گناه می دهد و اگر کسی خدا را فراموش کند، خداوند اورا به حال خودش وا می گذارد و وقتی انسان به این مرحله برسد به راحتی زیر بار اوامر شیطان رفته و با امام زمان خودمی جنگد،  همان طور که عمر بن سعد اعتراف می کند که می دانم اینها اهل ابیت پیغمبرند، اما چه کنم که روی خون حسین (ع) با ملک ری معامله کرده ام .

وی تصریح کرد : عامل دوم پیمان شکنی کوفیان، بی توجهی آنان به نماز و عبادت بود، اگر نماز با حالت کسالت و بی حالی خوانده شود هیچ وقت حلاوت و شیرینی نماز اول وقت درک نخواهد شد.

باباجانتاج خاطر نشان کرد: عاشورا با تمام مصایب و پیمان شکنی ها اتفاق افتاد، اما برای همیشه تاریخ پیام حقش در قلوب مومنین ماندگار مانده و درس عبرتی است تا پیمان شکنی ها برچیده شود .

انتهای پیام313/48

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha