شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تجربه گذاشتن حجاب برای دانشجویان غیرمسلمان آمریکایی

حوزه/ دانشجویان غیرمسلمان دانشگاه مارشال، در مراسم بیداری فرهنگی با عنوان «در پس حجاب» محجبه شده تا زندگی را از نگاه دختران مسلمان نظاره کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشجویان دانشگاه مارشال واقع در غرب ایالت ویرجینیا در آمریکا در مراسم بیداری فرهنگی با عنوان «در پس حجاب»، به سر کردن یک روزه حجاب را تجربه کردند. این مراسم بیداری فرهنگی روز گذشته در مرکز یادبود دانشجویان دانشگاه مارشال برگزار شد.

در این مراسم دانشجویان باجه‌ای از روسری‌های رنگین و محجوب ترتیب داده و همکلاسی‌هایشان را به سر کردن حجاب ترغیب کردند. روسری‌ها توسط اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهیه شده و این فرصت را برای دانشجویان دیگر ایجاد می‌کرد که زندگی را از نگاه دختران مسلمان نظاره کنند.

تاسیا رنکین، دانشجوی ارشد آموزش ورزشی یکی از برگزارکنندگان این مراسم می‌گوید: به نظر من برگزاری چنین رویدادهایی بسیار مهم است زیرا بسیاری از مردم درباره حجاب اطلاعات کافی ندارند. آن‌ها معانی و مفاهیم پشت حجاب و دلیل محجوب بودن دختران مسلمان را درک نمی‌کنند.

حجاب یعنی توانمندی

ملک قادر معاون دبیر انجمن اسلامی دانشجویان نیز گفت: بسیاری از مردم فکر می‌کنند زنان مسلمان به اجبار تن به حجاب داده‌اند و درک نمی‌کنند که پوشیدن حجاب خودش توانمندی محسوب می‌شود. من موها و زیبایی‌ام را پوشانده و حفظ می‌کنم و تنها محرم‌ها اجازه دیدن آن‌ها را دارند و داشتن این تصمیم یعنی توانمندی.

قادر در ادامه گفت: شناخت یک دختر براساس شخصیت‌ و نه ظاهرش برای بسیاری از مردم عملی چالش برانگیز می‌باشد. حتی وقتی هم که پوشیده باشی، مردم درباره تو قضاوت‌های لحظه‌ای انجام می‌دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha