جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: علی رغم اینکه در طول تاریخ خوی استکبارگری و بدعهدی آمریکائی ها چیز جدیدی نبود، طی دو سال اخیر این خصوصیت استکباری آنان بیش از پیش به اثبات رسید و جایی برای توجیه این بدعهدی نمی گذارد و کسانیکه به دنبال توجیه بدعهدی آمریکا هستند در تمام جنایات وی شریکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیداحمد خاتمی شامگاه شنبه در آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی (ع) قم اظهارداشت: « مرگ بر آمریکا » و نفرتی که ملت ایران از این رژیم استکباری دارند ریشه در قرآن کریم و باورهای ایمانی ما دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: قصه وفای به عهد و وفادار بودن به پیمان یک اصل انسانی و اخلاقی است، این نامردا علی رغم تعهداتی که داده بودند در خصوص برداشتن یکباره تحریم ها به هیچ تعهد خود عمل نکردند و این بدعهدی، لجاجت و خوی استکباری آمریکا را رهبر فرزانه انقلاب بارها و بارها تاکید کرده بودند.

آیت الله خاتمی بیان داشت: همانطور که رهبری انقلاب اسلامی بارها فرموده اند ما هیچ صحبتی روی فرزندان امین و نمایندگان متعهد جمهوری اسلامی در مذاکرات نداریم اما آنچه باور داریم و حرف ما است، خائن بودن آمریکا است.

استاد حوزه با بیان اینکه بارها دیده و شنیده ام برخی رسانه های در برابر برخی سخنان بنده می گویند « موضع گیری دوباره فلانی درباره برجام » تصریح کرد: ما صحبتی روی فرزندان انقلابی خودمان نداریم، ولی هر کسی به توجیه کار آمریکایها بپردازد که بدعهدی نکرده اند، بدون شک در تمام جنایات آمریکا شریک است.

نویسنده کتاب « ابعاد جنگ در قرآن و حدیث » گفت: نفرتی که ملت بصیر ایران از آمریکا دارند با این اقدامات آمریکا قوت بیشتری می گیرد و نشان می دهد که بیگانگان قابل اعتماد نیستند.

آیت الله خاتمی در ابتدای سخنان خود با توجه به قرآن کریم و مقایسه ای میان دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی و با بیان این که نقش قرآن چون که بر عالَم نشست  نقشه های پاپ و کاهن را شکست.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر بخواهیم با محوریت قرآن دوران گذشته و عصر انقلاب را گذرا نگاهی بیندازیم، شاید بپرسید مگر در دوران ستم شاهی قرآن وجود نداشته است؟ بله، قرآن در قبل انقلاب وجود داشت حتی از آنجا که بگویند قرآن مورد توجه است قرآن سلطانی را چاپ کردند، ولی آنچه مسلم است فقط مراد از قرآن جلد آن بود، قرآنی بدون روح، بدون هیچ قرائت، حفظ، ترتیل اما با ظهور انقلاب اسلامی قرآن کریم در متن جامعه قرار گرفت.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انقلاب اسلامی به واسطه خون شهدای خود از انقلاب تا شیهدان مدافع حرم قرآن را از انزوا خارج کرد و به صحنه آورد.

نویسنده کتاب « نگاهی به مبانی تفکر خمینی پیرامون ولایت فقیه » بیان داشت: با توجه به اهمیت قرآن کریم چهار نمونه از ابعاد قرآن را در مقایسه با دوران ستم شاهی و دوران انقلاب اسلامی مورد مقایسه قرار می دهم تا هر چه بیشتر و بهتر به نعمت انقلاب اسلامی پی ببریم.

استاد حوزه با اشاره به بحث «روخوانی قرآن کریم» گفت: قبل از انقلاب روخوانی قرآن توسط متدینین وجود داشت، ولی به صورت یک روال عادی و سازمانی نبود و از آنجا که می خواستند بگویند ما هم در کتب خود قرآن داریم به مقداری بسنده کرده بودند.

آیت الله خاتمی افزود: وزیرآموزش و پرورش دوره طاغوت در 13 سال یک زن بهایی بود، خوب طبیعی است دلی برای قرآن نمی سوزد و اقبال به قرآن در فضای حاکمیت در انزوا بود.

وی دومین محور را « زیباخوانی قرآن » عنوان کرد و ادامه داد: زیور قرآن همین صوت زیبا خوانی است، قراء ما افتخار نظام اسلامی می باشند که همگی به برکت انقلاب اسلامی رشد و نموّ پیدا کرده اند، در دوران طاغوت هنر آیینی جایی در دستگاه جور وستم شاهی نداشت و هنر مورد علاقه هنر ابتذال بود که نمونه آن جشن هنر شیراز است که در ماه محرم رژیم ستم شاهی آن را برپا کرد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خطاب به صدا و سیما تصریح کرد: من بارها و در مناسبت های مختلف این نکته را گوشزد کرده ام که صدا وسیما به قاریان بومی بیشتر بها دهد.

نویسنده کتاب « سیری در سیره سیاسی امام علی(ع) » از « حفظ قرآن » به عنوان سومین محور یاد کرد و گفت: ما را در گذشته متهم می کردند که شما حسابی برای قرآن باز نمی کنید چون حافظ قرآن ندارید بطوریکه تعداد حفاظ از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمی کرد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و توجهات رهبر معظم انقلاب چشم انداز تربیت 10 میلیون حافظ در کشور آغاز شده است و در حال حاضر ما دارای هزاران حافظ قرآن کریم از برکت انقلاب هستیم.

عضو خبرگان رهبری مهمترین محوریت قرآن کریم در مقایسه دوران طاغوت و نظام اسلامی به حاکمیت قرآن اشاره کرد و افزود: همه مطالبی که تا به این لحظه گفته شد مقدمه این مهم بود که به برکت انقلاب اسلامی قرآن به صحنه آمد و حاکمیت قرآن در جامعه استقرار یافت و این در طول تاریخ ایران بی نظیر و بی سابقه است.

آیت الله خاتمی از مصادیق حاکمیت قرآن بر نظام اسلامی به تدوین قانون اساسی اشاره کرد و اظهارداشت: در زمان طاغوت قوانین بر اساس قوانین کشور بیگانه مانند بلژیک نگارش شده بود، ولی با ظهور انقلاب اسلامی شالوده قانون اساسی ما بر اساس متن قرآن و فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) توسط 50 مجتهد محقق تدوین شد.

وی افزود: در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی به مدت 3 ماه مراجع و علمای ممتاز حوزه علمیه کلمه به کلمه با بحث طلبگی متن قانون اساسی را مطابق با فرامین اسلامی تدوین کردند و متن قرآن را به روی صحنه آوردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: حاکمان دیروز ایران نوکر اجانب بودند و آنچه امروز آمریکا به با همه دغل کاریش دنبال آن است می خواهد اجازه دهیم همانند گذشته همه چیز ما را به چپاول ببرند، ولی این آرزو را باید به گور ببرد.

امام جمعه موقت تهران در پایان سخنان خود بر اهمیت و توجه بیش از پیش به قرآن تاکید کرد و افزود: جای کار برای قرآن بسیار فراوان است و هر چه بیشتر با قرآن مانوس باشیم بیش از پیش مورد توجه پرورگار خواهیم بود.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha