یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یک مرد مهاجم در لندن حجاب زن مسلمان را کشید

حوزه/ جرایم اسلام‌هراسی و نفرت محور در انگلستان رو به افزایش بوده و دو حادثه اسلام‌هراسی مشابه علیه زنان با فاصله ۲ روز با یکدیگر اتفاق افتاده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، جرایم اسلام‌هراسی و نفرت محور در انگلستان رو به افزایش بوده و دو حادثه اسلام‌هراسی مشابه علیه زنان با فاصله 2 روز با یکدیگر اتفاق افتاده‌اند.

یک زن مسلمان در مرکز لندن مورد حمله اسلام‌هراسی مردی قرار گرفته که سعی داشته حجابش را از سرش درآورد. این حادثه نفرت محور زمانی رخ داده که این زن به تنهایی در خیابان اکسفورد در حال قدم زدن بوده است. مرد ناشناس به او نزدیک شده و چندین بار از او می‌خواهد حجابش را درآورد. زمانی که این زن 40 ساله حاضر به پذیرفتن خواسته مرد نمی‌شود، مرد خشمگین و عصبانی می‌شود. رفتار تهاجمی فرد ناشناس به حدی می‌رسد که اقدام به کشیدن روسری زن می‌کند.

پلیس اعلام کرده که این مرد موفق به درآوردن حجاب زن نشده است. زن مسلمان مجروح نشده و فرد مهاجم از محل گریخته است. پلیس مشخصات مظنون را اعلام کرده است. با وجودی که زن مسلمان از نظر جسمی آسیبی ندیده اما به شدت شوکه شده و نگران است.

پلیس اسکاتلند یارد اعلام کرده که تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

کارآگاه گروهبان استیو تمبر از واحد ایمنی اجتماعی در وست مینستر لندن گفت: این یک حادثه نفرت محور و بدون تحریک در روز روشن در یک خیابان شلوغ بوده است. این زن تنها به خاطر حجابی که پوشیده بوده مورد هدف مهاجم قرار گرفته است.

در حادثه مشابهی در محله هارینگی لندن که 2 روز پیش اتفاق افتاده بود یک زن جوان 20 ساله مورد حمله نژادپرستی قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha