جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پرچم فلسطین بر روی لباس ورزشی تیم راگبی دانشگاه لندن

حوزه/ یکی از تیم‌های فوتبال راگبی دانشگاهی در لندن، در تصمیم بی‌سابقه‌ای به هدف ابراز همبستگی با مردم فلسطین، پرچم این کشور را بر آستین لباس ورزشی‌اش قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از middleeasteye، یک تیم فوتبال راگبی دانشگاهی در انگلستان در تصمیم بی‌سابقه‌ای به منظور نشان دادن همبستگی با مردم در فلسطین اشغالی، پرچم فلسطین را بر روی لباس‌های ورزشی‌شان قرار داده‌اند. باشگاه فوتبال راگبی گولداسمیتز اعلام کرد که این تصمیم به هدف ابراز تعهد دانشجویان به جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» اسرائیل گرفته شده است.
این باشگاه در ادامه افزود: ما امسال امیدواریم از طریق همکاری‌مان با جامعه فلسطینی گولداسمیتز بتوانیم اجتماعات و باشگاه‌های بیشتری را به حمایت وادار کنیم و بیداری بیشتری درباره جنبش بایکوت اسرائیل ایجاد کنیم.
اتحادیه گولداستمیز سال گذشته نیز تصمیم خود را از بر حمایت از جنبش بایکوت اسرائیل، از طریق اعلام رسمی حمایت از کمپین فلسطینی اعلام کرده بود.
تصویر لباس‌های ورزشی جدید این تیم که پرچم فلسطین بر روی آستین‌های آن دوخته شده‌، روی صفحه فیس بوک این تیم قرار گرفته است. این درحالی است که طرفداران اسرائیل در انگلستان سعی در ایجاد نفوذ نموده‌اند تا جنبش بایکوت اسرائیل را به هر شکلی متوقف کنند، به طوری که سخنگوی دانشگاه از تصمیم دانشجویان حمایت نکرد.
اتحادیه دانشجویان این دانشکده نیز درجواب منتقدان و مخالفان گفت: شرم آور است که دانشگاه از عملکرد باشگاه حمایت نکرده و فعالانه به دنبال تضعیف کار بزرگی است که این دانشجویان قصد دارند انجام دهند. ورزش باید بدون مرز باشد و هدف کمپین نیز دقیقا همین است. ما بر در اینجا بدون هیچ مرزی فوتبال بازی می‌کنیم و مردم فلسطین از چنین حقی برخوردار نیستند و ما می‌خواهیم همین مسئله را یادآور شویم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha