پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
«رنگ خون» اماکن دینی در لندن در گرامیداشت شهدای ادیان

حوزه/ اماکن دیدنی، مساجد، کلیسا و دیگر مراکز مذهبی شهر لندن، در گرامیداشت کسانی که جان خود را در راه دین از دست داده‌اند، با نور قرمز و به رنگ خون تزئین شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از cbn.com، آخر هفته، اماکن دیدنی، مساجد، کلیساها و دیگر مراکز مذهبی شهر لندن به منظور گرامیداشت کسانی که جان خود را در راه دین از دست داده‌اند، به رنگ خون در آمده و قرمز شد.

کمپین رنگ قرمز توسط سازمان خیریه کاتولیک کمک به کلیسا راه اندازی شده بود. در همین راستا رهبران مذهبی مساجد، کلیساها و کنیسه‌های سرتاسر انگلستان با پیوستن به این کمپین، همبستگی‌شان را با این جنبش اعلام کرده و نور قرمز بر دیوار مراکز و اماکن مذهبی تلالو داشت. مرکز اسلامی امام خویی یکی از مراکزی بود که اتوبوس کمپین قرمز با آن ملاقات کرد.

جان پونتیفکس سخنگوی مرکز مذهبی یهودیان گفت: مهم است که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در کنار همدیگر برای آزادی مذهبی در دنیا بجنگند. از طریق اتحاد با همدیگر ما هویت‌ما را از دست نمی‌دهیم بلکه هویت‌مان را می‌سازیم و چیزهای زیادی از یکدیگر آموخته و در بسیاری از موارد، هویت‌مان توسط دیگران شکل می‌گیرد.

پروفسور مایکل ویتبی سرپرست دانشکده هنر و قانون در دانشگاه بیرمنگام، برج ساعت این دانشگاه را به رنگ قرمز درآورد.

وی در این باره گفت: ما امیدواریم که به این شکل صدای فریاد میلیون‌ها انسان را که به خاطر باورهای دینی در سرتاسر دنیا مورد شکنجه و آزار قرار می‌گیرند، شنیده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha