شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تظاهرات مقابل سفارت عربستان در لندن

حوزه/ جمع زیادی از مسلمانان با تظاهرات مقابل سفارت عربستان در لندن، خواستار لغو تمام احکام اعدامی شدند که محاکم عربستان صرفا به دلیل شرکت در راهپیمایی مسالمت آمیز ،در حق تعدادی از جوانان و نوجوانان صادر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه» جمع زیادی از مردم مقابل سفارت آل سعود در لندن پایتخت انگلیس تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان ، از آل سعود خواستند تمام احکام اعدامی که محاکم عربستان در حق تعدادی از جوانان و نوجوانان صرفا به دلیل شرکت در راهپیمایی مسالمت آمیز صادر کرده است را ملغی کند.

معترضین با ذکر نام 3 تن از این جوانان علی النمر، داوود الرهون و عبدالله الزاهر و اشاره به این که هنگامی که دادگاه های عربستان این جوانان را در سنی که هنوز به بلوغ نرسیده بودند صرفا  به دلیل حضور در راهپیمایی های قطیف در سال 2012، بازداشت و برای آنها حکم اعدام صادر کرده است خواستار آزادی آنها شدند.

تظاهرات با حضور گسترده مردم جامعه عربی و مسلمان برگزار شد و سیاست های سرکوب گرانه آل سعود و جنگ وحشیانه علیه یمن را محکوم کردند.

شرکت کنندگان نسبت به پیامد های اعدام این 3 جوان به آل سعود هشدار دادند و از جامعه بین الملل خواستند سکوت خود را بشکند و به آل سعود فشار بیاورد تا به پیمان نامه ها و قوانین بین المللی مخصوصا قوانین جهانی حقوق بشر احترام بگذارد.

لازم به ذکر است عربستان در سال جاری 47 نفر از معترضین این کشور از جمله شیخ نمر را اعدام کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha