پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست لندن در انتقاد از سلب تابعیت شهروندان

حوزه/ شش سازمان حقوق بشر در نشستی در لندن سلب تابعیت شهروندان توسط نظام ها را بر خلاف قوانین بین الملل حقوق بشر و به منزله کشتار اجتماعی شهروندان دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نشستی با عنوان "چالش های حقوق بشر بین الملل درباره سلب تابعیت شهروندان در بحرین، کشورهای خلیج فارس، دومنیک و میانمار" در لندن برگزار شد.

این نشست با مشارکت 6 سازمان حقوق بشر به نام های سازمان دموکراسی و حقوق بشر سلام، سازمان دیدبان حقوق بشر، سازمان ماده 19، مرکز حقوق بشر الخلیج و مرکز سلب تابعیت در لندن و با مشارکت فعالان حقوق بشر و نمایندگان سازمان های بین المللی برگزار شد.

جواد فیروز رئیس سازمان دموکراسی و حقوق بشر سلام در این نشست به تبیین تجربه شخصی خود در مورد سلب تابعیت بحرینی پرداخت و سلب تابعیت شهروندان را به منزله کشتار اجتماعی شهروندان دانست و تاکید کرد: حق شهروندی حقی فراتر از دسترس حکومت ها است.

این نشست با قرائت پیام هادی خلف افتتاح شد. هادی خلف یک فعال بحرینی است که در تبعید به سر می برد و در پیام خود به انتقاد از اوضاع نابسامان بحرین و سلب تابعیت شهروندان و تبعید آنها و سیاست های تبعیض آمیز نظام نسبت به مردم پرداخت و آن را بر خلاف قوانین بین الملل دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha