شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 شیخ هانی البناء

حوزه/ انجمن حقوق بشر بحرین اتهام وارده به شیخ هانی البناء روحانی دینی شیعه را حیله گرانه توصیف کرد و گفت: این اقدامات در راستای افزایش فشار و آزار و اذیت نسبت به شیعیان بحرین و انتقام سیاسی از علمای شیعه این کشور صورت می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن حقوق بشر بحرین اتهام وارده به شیخ هانی البناء روحانی دینی شیعه را حیله گرانه توصیف کرد و گفت: این اقدامات در راستای افزایش فشار و آزار و اذیت نسبت به شیعیان بحرین و انتقام سیاسی از علمای شیعه این کشور صورت می گیرد.

 این نهاد حقوقی تصریح کرد: مقامات امنیتی از حضور وکیل شیخ البناء در جلسه بازجویی قبل از تحویل وی به دادستانی ممانعت کرده است. همچنین افزود: اتهام وارده بر اساس بخشی از سخنان شیخ البناء در مراسم عاشورا استناده داده شده است و این اتهام حیله گرانه برای این است که مقامات بحرینی به خود این قدرت و اختیار کامل را بدهند تا بتوانند به دلخواه خود ماده 22 قانون 2002 را تفسیر کنند و به حق استقلال امور دینی تجاوز کنند.

در پایان بیانیه، این انجمن خواستار آزادی فوری شیخ هانی البناء روحانی دینی شیعه و خودداری از تعقیب علمای شیعه به خاطر گرایش های دینی و عقائد سیاسی آن ها شد.

در برهه زمانی اخیر تعقیب های قضایی و بازداشت های خودسرانه علما و شهروندان شیعه بحرین افزایش یافته و گروهی از خطبا و مداحان به خاطر فعالیت هایشان در موسم محرم و عاشورا مورد اذیت و آزار و در تنگنا قرار گرفتند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha