سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آيت الله خلخالي

حوزه/ آیت الله خلخالی درباره سوء استفاده برخي افراد از واژه «آزادي»، گفت: آزادي بيان شده در اسلام، در واقع آزادي از كفر و بي ديني است، نه اينكه انسان هر كاري خواست انجام دهد و در عمل نكردن به دستور خداوند آزاد باشد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، آیت الله سيدمحمدمهدي موسوي خلخالی، در دیدار حجت الاسلام  محمد حسین توانایی، معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، در مشهد، با اشاره به اهميت عمل به دستورات الهي و نتيجه بخشي آن در زندگي، گفت: مسلمانان اين قدرت را دارند كه با عمل به فرمان خداوند، موفق و قوي ترين باشند.

وي در ادامه وظیفه آمران معروف و ناهیان از منکر را رفتاري از روي ادب، مهربانی و همراه با مروت دانست و اظهار كرد: امر به معروف و نهی از منکر وجوب عقلی و شرعی دارد و هدایت مردم به سوي كار خوب  و پیگیری و جلوگیری از کار ناپسند، بايد انجام شود.

استاد حوزه علمیه مشهد: با اشاره به اهميت توجه دادن به حضور خدا در همه صحنه هاي زندگي و فراموش نكردن از مرگ، درباره سوء استفاده برخي افراد از واژه «آزادي»، گفت: به طور مثال آزادي بيان شده در انقلاب اسلامي در واقع آزادي از كفر و بي ديني است نه اينكه انسان هر كاري خواست انجام دهد و در عمل نكردن به دستور خداوند آزاد باشد.

حجت الاسلام  محمد حسین توانایی، معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این دیدار گفت: امروز در کشورهای فرانسه و آلمان  در خصوص بی تفاوتی و  گریزی عمومی قوانینی را مصوب کرده اند  و به این نتیجه رسیده اند که نیروی انتظامی و قضایی به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند، بلکه مردم با تذکر به یکدیگر می توانند قانون را اجرا کنند.
گفتنی است، اين ديدار به مناسبت، همایش علمی پژوهشی امر به معروف ونهی ازمنکر كه در سال آینده همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) برگزار می گردد انجام شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha