جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوری مالکی

حوزه/ رئیس ائتلاف دولت قانون عراق تاکید کرد: نبرد ما در یمن، سوریه و عراق نبردی واحد است و زمانی که این محور در نینوای عراق پیروز شود، در سوریه و یمن نیز پیروز خواهد شد.

به گزارش سروسی بین الملل «حوزه»، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق تاکید کرد: نبرد ما در یمن و سوریه و عراق نبردی واحد است که انگیزه ها و محورهای یکسانی دارد و زمانی که این محور در نینوای عراق پیروز شود، در سوریه و یمن نیز پیروز خواهد شد. مقصود از این که ما فرزندان یک محور نبرد هستیم این است که خط مقاومت وقتی در یکی از نبرد ها پیروز می شود، این پیشرفت در سایر میدان ها نیز تاثیر گذار است.

وی درباره امکان تغییر بسیج مردمی به یک نیروی منطقه ای که امکان استفاده از آن در سایر کشورها نیز باشد با طرح سوالی گفت: چه اشکال دارد برای دفاع از عراق و کل منطقه و کشورهای اسلامی از بسیج مردمی واحد استفاده کرد؟ چرا نباید بسیج مردمی عراق در آینده نقش خود را در سوریه برای مواجه با خطر دشمن واحد ایفا کند؟ چگونه است که ترکیه به صورت مستقیم و نیز با حمایت از داعش و تجهیز و تسلیح گروه های ترویستی در این نبرد دخالت می کند، پس چرا نیروهای مقاومت مردمی نتوانند در نبرد مشارکت کنند و از سوریه دفاع کنند؟

مالکی افزود عراق و سوریه روابط استراتژیک و محکمی دارند و هرگونه اتفاق منفی در سوریه بر عراق نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. تاکید می کنیم تا زمانی که نبرد یکی است و همه ما مورد هدف دشمن مشترک می باشیم پس پیروزی ما در هر نقطه از نقاط این نبرد به معنی پیروزی برای سایر نیروهای مقاومت است

* آمریکا نمی خواهد بسیج مردمی در عملیات های نظامی دخالت کند

وی در مصاحبه با خبرگزاری یونیوز ادامه داد : آمریکایی ها نمی خواهند بسیج مردمی در عملیات های نظامی دخالت کند زیرا آنها بسیج مردمی را بر محوری خاص می بینند که نمی خواهند این محور پیروز باشد حتی نمی خواهند این محور وجود داشته باشد. همچنین برخی سیاست مداران موصل به دلیل نگاه قومی مذهبی تلاش می کنند از نقش آفرینی نیروهای مردمی در عملیات موصل جلوگیری کنند زیرا حضور مقاومت مردمی مانع از تقسیم شدن این شهر می شود و رئیس اقلیم کردستان سعی دارد در این ماجرا مناطق نفت خیز را تصاحب کند.

نوری مالکی تاکید کرد: هدف آمریکا از دخالت در این نبرد ایجاد تغییر جمعیتی در منطقه است امری که می تواند شروعی برای عملیات تقسیم موصل باشد.

وی ادامه داد: آمریکا نسبت به نبرد موصل اهتمام شدیدی دارد و آن را جنگ خود می داند به دلایلی که مربوط به انتخابات رئیس جمهوی آمریکا می شود، سفر اخیر وزیر جنگ آمریکا به بغداد نیز برای رساندن نامه ای بود که در آن پیروزی در نبرد موصل را خواستار شده بود و البته نقش واشنگتن در این عملیات صرفا برنامه ریزی و بررسی محور های عملیات بدون حضور نیروهای زمینی می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha