جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  و امام جمعه موقت اهواز

حوزه/حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری گفت: طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه، همواره ثابت کرده‌اند که پیشتاز و جلودار مردم در نبرد با دشمن، چه در عرصه فرهنگی و چه در عرصه جنگ سخت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم وداع طلاب اهوازی با پیکر روحانی شهید، حجت‌الاسلام محمد کیهانی، از مدافعین حرم حضرت زینب(س)، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم برای دفاع از حریم ولایت، ولایت امیرالمؤمنین و ولایت اهل‌بیت(ع) و حرم حضرت زینب، فراتر از مرزهای کشور، راهی میدان‌های نبرد شده و به شهادت رسیدند.

امام‌جمعه موقت اهواز، بابیان این‌که شهدای مدافع حرم، تماماً به‌صورت خودجوش و احساس تکلیف ارادی، راهی سوریه و عراق شدند، گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، مدافعین حرم حضرت زینب، از سوی جایی دعوت نشده‌اند، اما آن‌چنان دفاع از مرزهای اسلام، بر آنان مبرهن است که بنا به تکلیف و معرفت‌شناسی خویش، عازم نبرد با تکفیریان شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه، همواره ثابت کرده‌اند که پیشتاز و جلودار مردم در نبرد با دشمن، چه در عرصه فرهنگی و چه در عرصه جنگ سخت هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، تصریح کرد: به‌یقین اگر اجازه نبرد به طلاب خوزستانی داده می‌شد، حوزه‌های علمیه محل اعزام این مجاهدان در راه علم و دانش قرار می‌گرفت و سوریه محل نابودی تکفیریان می‌شد.

امام‌جمعه موقت اهواز، شهادت حجت‌الاسلام محمد کیهانی را افتخاری برای حوزه علمیه خوزستان دانست و تصریح کرد: جوانان غیور ایرانی، آن‌هایی که همه شعارشان «کلنا خدامکی یا زینب» و «کلنا عباسک یا زینب» است، وقتی دیدند ناموس اباعبدالله الحسین(ع) در معرض تهاجم ملحدان قرارگرفته، سراسیمه شتافتند و اجازه تعرض دیگری به دشمنان ندادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، در پایان اظهار داشت: به‌راستی‌که جای این جوانان شیعه در کربلا، آن زمانی که دختر علی ابن ابی‌طالب، بالای تل زینبیه، فریاد می‌زد؛ «أما فِیکُمْ مُسْلِمٌ؟» خالی بود. آن زمانی که هیچ‌کس پاسخ زینب(س) را نداد و از روی استیصال رو کرد به‌سوی قبر جدش رسول‌الله و فریاد زد: «یَا مُحَمَّدَاهْ صَلَّى عَلَیْکَ مَلَائِکَةُ السَّمَاءِ هَذَا الْحُسَیْنُ مُرَمَّلٌ بِالدِّمَاءِ مُقَطَّعُ الْأَعْضَاءِ....».

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha