شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 درس خارج فقه آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ آمریکا در عراق گروهی را برای مبارزه با داعش تشکیل داده؛ اما امروز که عراقی ها در حال پس گیری موصل هستند، خبر می رسد که در حال حمایت از داعش بوده تا آنان را به سوریه هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع جنایت غربی ها اشاره کردند و گفتند: سال ها بود که غربی ها چهره واقعی خود را زیر پرده هایی همانند حقوق بشر، کمک به بینوایان، حفظ محیط زیست، دموکراسی، کمک به حیوانات، احترام به آراء مردم و ... پوشانده بودند؛ اما یکی از مسائل مهم در سال های اخیر آن است که بسیاری از این پرده ها کنار رفته و چهره های واقعی آنان که منافقانه است، نمایان شده است.

*آمریکا در حال هدایت داعش از عراق به سوریه است

معظم له ابراز داشتند: آمریکا در عراق گروهی را برای مبارزه با داعش تشکیل داده؛ اما امروز که عراقی ها در حال پس گیری موصل هستند، خبر می رسد که در حال حمایت از داعش بوده تا آنان را به سوریه هدایت کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: از دیگر مباحثی که چهره واقعی آنان را نشان می دهد، حمایت از حکومت آل سعود برای جنایت در یمن است؛ چراکه پول این جانی ها در آمریکا ذخیره شده و نمی خواهند آن را از دست بدهند.

ایشان تصریح کردند: امروز در آمریکا دو کاندیدا برای به دست آوردن سمت ریاست جمهوری در حال رقابت هستند که هر کدام از آنان دارای سوابق سوئی بوده و با این سوابق قصد دارند سکان دار یکی از بزرگترین کشورهای دنیا شده و ادعای کدخدایی هم داشته باشند.

*انتخابات آمریکارسوایی دموکراسی غربی است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که این رسوایی دموکراسی غربی است، اظهار داشتند: روزگاری در مملکت ما برخی آرزو می کردند که ای کاش تمدن و دموکراسی همانند غربی ها داشتیم؛ اما امروز پرده ها بالا رفته و باطن آنان نمایان گشته است.

این استاد برجسته حوزه ابراز داشتند: بسیاری از این سردمداران در باطن منافق هستند؛ اما گاهی سر دوراهی هایی گیر می کنند که مجبور می شوند یکی از پرده ها را بالا بزنند.

*عربستان سعودی، حکومتی کودک کش است

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان ساختند: عربستان سعودی، حکومتی کودک کش است؛ اما می گوید اگر اسم من را در زمره کودک کشان قرار دهید، دیگر به شما کمک نمی کنم که متأسفانه دبیرکل سازمان ملل هم می گوید که اسم عربستان را بردارید تا کمک ها قطع نشود.

*آمریکا نه وفا می داند و نه تعهد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: آمریکا نه وفا می داند؛ نه مقید به تعهدات خود است و نه به شعارهای خود عمل می کنند؛ پس امیدواریم که مردم و مسئولان ما بیدار بوده؛ مسیر صحیح را انتخاب کرده و دنباله روی آنان نباشیم؛ چراکه با استقلال، آینده مناسبی خواهیم داشت.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشتند: حضرت فرمودند: «اِتَّقِ اللَّهَ وَ لا تَحقِرَنَّ مِنَ المَعرُوفِ شَيئاً وَ لَو أن تَفرُغَ مِن دَلوِكَ فِي إناءِ المُستَسقِي وَ أن تُلقِىَ أخاكَ وَ وَجهُكَ إليهِ مُنبَسِطٌ/ از خدا بترس و هيچ كار نيكى را حقير مشمار گر چه كار نيك منحصر باين باشد كه دلو خويش را در ظرف تشنه اى بريزى و برادر خود را با روى گشاده ملاقات كنى».

این مرجع تقلید ابراز داشتند: برخی می پندارند که کار خوب، خرج بالایی دارد و ما چون نداریم، کار نیکی انجام ندهیم؛ اما رسول اکرم(ص) فرموده است که بسیاری از کارهای نیک بدون خرج است و به راحتی می توان انجام داد.

ایشان خاطرنشان ساختند: گشاده رویی با دیگران، سلام کردن، دست کشیدن به سر یتیم و ... از جمله کارهایی است که به راحتی می توانیم در افعال روزانه خود انجام داده و خرجی هم برای انسان ندارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با بیان این مطلب که اسلام آیین رحمت است، تصریح کردند: برخلاف اعمال شیادان کوردل وهابی و دست پرورده های آنان همچون داعش که اسلام را آیین خشونت معرفی می کنند؛ اسلام آیین رحمت است و خشونتی در آن جای ندارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha