پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ در ایران مذاهب و ادیان مختلف با صلح در کنار هم زندگی می کنند و با هم اختلافی ندارند و ایران همیشه طرفدار صلح بوده و هست و هر کسی سخن از صلح بگوید ما دست دوستی به او می دهیم در این مسئله هیچ شکی نداشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر  امروز در دیدار رئیس دهکده صلح جهانی قبرس که در مدرسه  امام سجاد(ع) قم برگزار شد با بیان اینکه  صلح،مهمترین مسئله  است گفتند: اگر صلح  در دنیا باشد دیگر خون ریزی وجود نخواهد داشت و همه سرمایه که برای خرید جنگ افزار بکار گرفته می شود در مکانهای بهتر مانند عمران و آبادی شهرها هزینه می شود.

معظم له بیان داشتند: هرعاقلی باید طرفدار صلح باشد، این حرف تنها اختصاص به مسلمانان ندارد و اسلام هم اهمیت خاص و دستور به رعایت صلح داده است، ولی کسانی که از دامن زدن به جنگ بهره می برند، طفداران صلح از جمله ایران اسلامی را که طرفدار صلح  است متهم می کنند.

ایشان افزودند: یکی  از دستورات اسلام این است هر کسی در  هر نقطه از دنیا درخواست کمک کند، وظیفه دیگر افراد است به او کمک کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: ما با تکفیری ها شدیدا مخالفت می کنیم؛ زیرا آنها طرفدار جنگ هستند و ما طرفدار صلح. در ایران دو کنگره  برای برقراری صلح برگزار کردیم  و گفتیم که اسلام طرفدار صلح است و موافق خون و خونریزی نیست.

این مرجع تقلید بیان داشتند: دشمنان  علیه ایران تبلیغ  می کنند چون به دنبال منافع خود هستند؛ اما حقیقت این است که در ایران مذاهب و ادیان مختلف با صلح در کنار هم زندگی می کنند و با هم اختلافی ندارند و ایران همیشه طرفدار صلح بوده و هست و هر کسی سخن از صلح بگوید ما دست دوستی به او می دهیم در این مسئله هیچ شکی نداشته باشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha